2 March 2011

Dacia 1310 Break, 1982, 0 km...

Se pare ca Daciile neinmatriculate si pastrate intr-un garaj inca mai exista... In Ungaria exista un model din 1989 cu 140km la bord. In Franta sunt cel putin doua, un 1304 si un 1310, din 1988, nou-noute si nerulate, intr-un subsol. Iar doar ieri am primit un pont concret ca undeva in Anglia, intr-o sura, la un renumit colectionar de masini, exista o Dacie 1310 Break din 1982, nou nouta, si niciodata inregistrata.

Intre 1982 si 1983 cam 2000 Dacii 1310 cu volan pe dreapta au fost vandute in Anglia. Modelele, numite Dacia Denem, au fost foarte prost primite, si majoritatea au disparut de pe sosele in primii lor zece ani de viata. De fapt, din cele doua mii vandute, numai una exista astazi inmatriculata si in stare de functionare, plus vreo doua sau trei in stare de epava. Modelele de varf de gama erau foarte dotate, cu jenti Gotti, geamuri electrice, lemn aplicat pe bord, si radiocasetofon Kenwood - un lux neimaginabil pentru Romania aunului 1982. Chiar daca nu e versiunea de lux, Denemul din sura reprezinta o raritate extrema - poate chiar mai mare decat 1300LS din 1978, si el descoperit recent si prezentat pe blog. Clar, e vorba de ceva mai rar decat un Ferrari!

Proprietarul e secretuos, si, stiind ce altceva are in colectie, trebiue sa spun ca are motiv sa fie. Totusi, sper sa pot primi mai multe detalii despre Dacie, si poate chiar o invitatie sa vad masina ... Watch this space!

8 comments:

  1. Pe un forum despre dacia este un tanar din anglia ce are o dacie cu volan pe dreapta,este inscrisa intr-un club de masini peste 30 ani,beneficiaza de taxa mica la asigurare si impopzit singura obligatie fiind este roman si circula zilnic 74 RNM

    ReplyDelete
  2. salve! te rog trimite-mi un mail gol la ricacristea@yahoo.com. am o fotografie scanata cu o Volga

    ReplyDelete
  3. Salut! Urmaresc cu mult interes acest blog, dar de un timp nu ai mai postat nimic. Sper sa nu te descurajeze comentariile unora, deloc la locul lor. Am recomandat blogul tau si altor prieteni interesanti de istoria auto romaneasca.
    Multumesc mult pentru cele postate pana acum si astept cu nerabdare noi informatii.
    RJA

    ReplyDelete
  4. Buna, te rog, mai posteaza pe blog, sincer, il urmaresc mereu cu sufletul la gura, e foarte bun, nu renunta la el.

    ReplyDelete
  5. Buna! Am descoperit blog-ul tau de curand. Poti sa imi dai un nr. de contact sau o adresa email? As vrea sa te contactez in legatura cu o dacie de colectie de care ai putea fi interesat sau poate ma ajuti sa o "trimit" la un muzeu/expozitie auto. Am fost zilele trecute cu ea la fabrica Dacia si am aflat ca muzeul lor s-a mutat in Franta si au stoc complet. Desi ar fi fost incantati sa o primeasca. N-as vrea sa o vand oricui, prefer sa o trec la statutul de exponat. Daca ma poti ajuta, te rog spune-mi cum te pot contacta.
    Multumesc

    ReplyDelete
  6. Cu mare placere. blackvolga@googlemail.com . A

    ReplyDelete
  7. Si eu am o dacia 1300 in stare impecabila cu doar 27 000 km reali

    ReplyDelete
  8. Au fost masini foarte bune la vremea lor.

    ReplyDelete