27 September 2011

Camion mister, 1971 / Mystery truck, 1971

In aceasta poza, din 1971, aratand biserica Alba din Bucuresti, se vede un camion care, mie cel putin, e necunoscut. Nu pare a fi un MTD fabricat la uzinele Vulcan in anii 50, dar arata destul de primitiv sa poate fi de productie romaneasca din accea epoca. Ceva idei? Poate o autospeciala pentru pompieri?

In this 1971 photo showing the White Church in Bucharest, a mystery lorry can be seen. I have no clue what it is. It doesn't look like an mTD, made in the 1950s at the Vulcan plant in Bucharest - but it does look primitive enough to be Romanian and from that era. Amy ideas? Perhaps something custom-built for the fire service?

14 comments:

  1. Ar putea sa fie si un camion vechi al televiziunii.

    ReplyDelete
  2. Mao Tze Dun fabricat la Uzina Vulcan avea caroseria parca mai rotunjita.
    DAN

    ReplyDelete
  3. Sunt aproape sigur ca e un MTD transformat in camion. Intr-o f mica masura ar putea fi un camion Star (Polonia) din anii 60.

    ReplyDelete
  4. Poate fi un camion cu elemente de MTD si fabricat la "Atelierele Centrale" din Bucuresti strada Tudor Vladimirescu (destul de aproape de fosta"Uzina Vulcan") unde in anii 50-60 se construiau diferite tipuri de autospeciale avand o serie limitata.
    DAN

    ReplyDelete
  5. Multumesc pentru idei. Inclin sa cred ca e sau un MTD modificat, sau o caroserie artizanala pe un saisu de autobuz (ZIS, poate?). Portierele seamana cu cele de pe SR-101...

    ReplyDelete
  6. vehicolul din fotografie e o izoterma fabricata prin anii 50 de intreprinderea gábor áron din odorheiul secuiesc pe sasiu sr 101. aproape toate depozite frigorifice din tara au utilizat acest vehicol cam pana la inceputul anilor 70.plymouth p-8

    ReplyDelete
  7. nu-i cumva ceva reminescenta de Leyland?

    ReplyDelete
  8. Oho, plymouth p-8, ai pus punctul pe i! Leylandurile aratau mult mai putin "home-made"...

    ReplyDelete
  9. Se poate că răspunsul cu izoterma de Odorhei să fie cel corect !
    Eram tentat să presupun că ar fi fost o dubă blindată, pentru transportul banilor la Banca Naţională etc., şi acelea erau cam "grosiere" şi "artizanale" în epocă, dar paarcă erau puţin altfel, totuşi (aici, masca motorului e într-adevăr inspirată de un model folosit mai demult la MTD)...

    ReplyDelete
  10. poate unul din primele autobuze romanesti viz http://www.simplybucharest.ro/?p=15907

    ReplyDelete
  11. Este o autoduba fabricata la UMT.

    ReplyDelete
  12. La vremea lor au fost super masini.

    ReplyDelete
  13. Este o duba TV1, pe sasiu de SR 101. Au fost concepute ca dube de transport mobilier, dar a existat si varianta autobuz.

    ReplyDelete
  14. În fotografiile de la vizita lui Tito,in poza a 7-a de la urmă se vede o astfel de dubă izotermă care se folosea la aprovizionarea magazinelor.Caroseria era asemănătoare primelor modele TV,din care au fost urbane cu 2 uși și interurbane cu ușa la mijloc.Duba avea uși mari in spate iar stopurile erau sus,se vede linia stopurilor.Ultimele modele aveau stopurile de tv si aparatele de bord grupate pe 2 ceasuri si celelalte 4 aparate erau in linie sub ceasuri,intr-o montură comună.Motorul era in față.Pozele cu acest model sînt foarte rare,personal nu am dat de nici o poză pîna acum.În acea poză se mai văd TV-uri cu parbriz rotunjit la care s-a renunțat ulterior în dauna aspectului.(totuși,nu sînt sigur că cea de aici este duba de care vorbim...)

    ReplyDelete