27 June 2013

S-a furat o bomba (1961) / A bomb has been stolen (1961)

Scene din filmul "S-a furat o bomba", turnat in 1961 in Romania, regia Ion Popoescu-Gopo. Mai multe despre film aici.

Foarte interesant in domeniul automobilistic, filmul arata cateva din masinile cele mai interesante care existau in 1961 pe soselele romanesti. Cum am mai scris, existau cateva modele extreme de surprinzatoare pe sosele. Presupun ca unele apartineau marilor actori, altele erau prorpietatea casei de filme, iar altele erau imprumutate... Totusi unele modele, spre exemplu Cadillac, Alfa, Ford Fairlane si Fiat 1800, ar fi fost nou noute. Nu rau pentru o tara in mijlocul comunismului!

Scenes from the film "A Bomb has been stolen", filmed in 1961 in Romania and directed by Ion Popescu-Gopo.

An extremely interesting from an automotive point of view, as it shows some of the more exotic vehicles circulating in 1961 Romania. As I have written before, some of the cars in that era were very surprising indeed. I suppose some were major actors' private cars, others belonged to the studio, and others were borrowed ... However, some, notably the Cadillac, Alfa, Ford Fairlane and Fiat 1800, would have been brand new at the time. Not bad for a country in the throes of Communism!


TV-4 vazut din spate. Nu am vazut vreodata poze atat de clare din acest unghi.

Cadillac 1960. Sa fie cel folosit ulterior de Ceausescu pana in 1978?

FIAT 1800B nou nout

TV si GAZ 69

FIAT 1100 - nu stiu sa fi surpavietuit asa ceva in Romania. Numerele, facute pentru film sunt foarte ciudate.

Opel Kapitan, masina care inca exista in cateva exemplare, unele in stare buna

Alfa Romeo Giulietta ...

... si un Chevrolet 1953

Citroen ID (sau DS) si Opel

Mercedes Ponton si prima masina importata official aici, Skoda Felicia

O americanca mai moderna: Ford Fairlane 1960

Saviem, se pare

Autocar Chausson, o prezenta cunoscuta in acea perioada

Inca un Kapitan

Buick 1951 - masina de inalt communist

Jawa, cu numere de Bucuresti

Uratenia asta este IFA H3B, fost autobus de la inceputul anilor 50

4 comments:

  1. Felicitari pt. blog, dezbati subiecte unice.
    Eu sunt Marius din Craiova, alias Carpati de pe classic cars, cel de la vanatorii de epave si cel care a facut pozele la 1302.
    Ma gasesti pe facebook, Marius Istodorescu
    Te salut !

    ReplyDelete
  2. Am scanat cateva ilustrate postale care
    te-ar putea interesa.
    Poti sa-mi dai adresa de mail pe:

    simplybucharest@outlook.com

    ReplyDelete
  3. Skoda Felicia importata oficial ?

    ReplyDelete
  4. Da dar putine. Am datele oficiale numai pentru perioada 1963-69, cand au fost livrate 10 Felicii si 363 Octavii (toate pana in 1964 cand s-a oprit productia). Banuiesc ca numerele totale de importuri, care nu iau in consideratie importurile in perioada 1959-62, sunt mai mari.

    ReplyDelete