Putini stiu ca in Romania comunista, precum si in URSS, militenii foloseau si BMW-uri, model 2800. Rapide si relativ luxoase, complementau flota de Dacii 1300. Dupa Decretul 277 din 1979, totusi, a venit hotararea sa fie folosite numai masini din productie socialista si cu motoare mici, si asa s-au prapadit BMW-urile (si Jaguarurile) militiei. Inca exista in tara BMW-uri din acea epoca, insa nu stiu daca sunt ex-Militie sau importuri particulare. Aceasta foarte rara poza, din 1978, arata un exemplar in actiune. Adaug si o poza "de bonus" cu o Dacia din aceeasi perioada.
Few people know that in Communist Romania, as in the USSR, BMWs were used by the traffic police. The luxurius and rapid BMW 2800 complemented the main fleet of Dacia 1300s. Until Decree 277 of 1979, that is, when orders on high demanded that all state-owned cars be of socialist extraction and of small engine capacity, and police BMWs (and Jaguars) were got rid of. Some BMWs from that period still exist in Romania, although I do not know if any of them are ex-traffic . One such example in action is visible in this very rare 1978 photograph. I also include, as a bonus, a picture od a traffic police Dacia from the same period.
Superb post! Nu doar pentru ca nu stiam de existenta masinilor "straine" ci si pentru ca fotografia este priceless. Nu stiu unde sa caut insa mi-ar placea sa vad mai multe foto cu BMWurile vechi de politie.
ReplyDeleteMultumesc, totodata, pentru eforturile pe care le depui pentru acest blog. Asa, ca pasionat de masini :)
Multumesc pt aprecieri! E singura poza existenta cu BMW de militie pe care o stiu, din pacate ... Mai e cete ceva pe fototeca comunismului insa e vorba de BMW-uri din coloaana oficiala. Poze cu masini de militie mai sunt sub tag-ul "militia" ... dar de obicei sunt relativ rare aceste imagini.
ReplyDelete