Vara, din pacate, s-a dus, si sezonul cald supravietuieste numai in poze sau amintiri. Iar aceasta poza, surprinsa la sfarsitul anilor 60 in Mamaia, aminteste nu numai de vara ci de o perioada in care litorlaul romanesc era poate la apogeul sau. Viata era frumoasa, mai ales pentru cine isi permitea sa se plimbe la mare cu masina sport, lucioasa, americana, poate cu o blonda in scaunul pasagerului...
Sadly the summer is gone, and the warm season lives on only in photos or memories. This photo, taken at the end of the 1960s in Mamaia, brings to mind not only the summer but a period when the Romanian coast was at its height. Life was good - especially if you could take out on a spin your shiny new American sports car, perhaps with a blonde by your side...
Mmm, ce-mi vazura ochii! Wartburg 311! Misto masina a fost la vremea ei.
ReplyDelete@Ando
ReplyDeleteDa'de Mustangul ala nu zici nimic?
Frumoasa si LANCIA 2000 de langa Wartburg-ul alb. Mustang-ul o fi cel pe care la avut cunoscutul actor Dem Radulescu ?
ReplyDeleteDAN
Gabriel:de fapt, "oftica" mea e ca, in cautarea de "rable" prin oras pe care sa le pozez,nu am mai gasit niciun Wartburg din seria 311...de Mustang ce sa mai zic.
ReplyDeleteOricum, poza e foarte misto pentru ca aduna multe din modelele care circulau la noi in acea perioada.
Wartburg 311 inca mai exista multe in tara - un pasionat colectionar de la Ploiesti a facut un recensamant (wartburg1000.3x.ro) si a ajuns pana la aproape 100 de examplare, unele in stare decenta. Intre timp unele probabil au devenit fier vechi, insa fara discutie mai sunt destule de descoperit!
ReplyDelete@DAN - nu stiam ca Dem Radulescu avea Mustang! Erau mai multe, printre care si exemplarul lui Ion Tiriac, cu care am o poza pe undeva. Probabil, totusi, era a unui strain, in vizita pe litoral.
ReplyDeleteDa, putea fi si a unui strain. Un F.Mustang(acelasi model si aceiasi culoare ca in vederea de la mare)apare totusi si intr-o fotografie (cartea Din Istoria Automobilului, ed.1971)facuta langa Arcul de Triumf din Bucuresti.
ReplyDeleteDAN
De mult caut aceasta carte!
ReplyDeleteCa sa fiu sincer, imi place mai mult Wartburg-ul, decit Mustang-ul. Nu glumesc. Daca era un Mustang berlina (sedan, cum zic americanii), era altceva. Nu mi-au placut niciodata masinile sport. Au un design lipsit de eleganta si prea modern pentru gustul meu.
ReplyDeleteNu sînt din branșă, cel mult am făcut ochi prin 1965, cînd notam mărci de mașini și "cît bagă la oră".
ReplyDeleteÎmi face plăcere să-ți răsfoiesc blogul însă, stimate domn!
Nu esti singurul, stai linistit :)
ReplyDeleteLucrarea Din Istoria Automobilului a avut doua editii prima aparuta in anul 1973 si a doua in anl 1976, foto cu F.Mustang se gaseste in prima editie. Cu scuzele de rigoare metionam intr-un post anterior ca o editie apruse in anul 1971. Ultima editie cea din 1976 am achitionat-o de curand de la Anticariat UNU pe care l-am descoperit datorita blogului Automobilia.
ReplyDeleteDAN
Sunt diferente mari in masini prezentate?
ReplyDeleteCateva fotografi cu auto sunt ramase din prima editie. Continutul nu am apucat inca sa il citesc in totalitate. Masinile prezentate sunt mai noi ca an de fabricatie fata de prima editie apar insa si marci japoneze. Autorii ambelor editii sunt aceiasi.
ReplyDeleteDAN
Interesant! Se stie daca sunt inregistrate in Romania sau din trecere? Multe din masinile interesante din zona, observ din vederi, erau inregistrate in straintate. Bogdan Coconoiu povestea ca la un timp veneau oameni din provincie sa le vada.
ReplyDeleteIncearca la Bogdan (Automobilia) poate mai are in plus un una dintre aceste editi. Eu cateva carti din domeniul auto le-am facut rost prin amabilitatea lui. Si cum vad ca sti situ tu si pe el il intereseaza istoria auto din Romania, cred ca ar fi binevenita o sectie in cadrul Retomobil pe acesta tema.
ReplyDeleteDAN
Am terminat de citit si editia (II) a carti Din Istoria Automobilului. Foto cu auto surprinse in Romania nu sunt dacat cateva si acelea se regasesc si in prima editie in care majoritatea foto sunt realizate la noi in tara, dar nr. de inmatriculare este sters. Unele dintre aceste fotografii provin din colectia inginerului Gheorghiu, iar altele cu auto straine sunt facute de A. Tripon in Bucuresti.
ReplyDelete