...Care nu erau deloc precum masinile studentilor romani!
De obicei erau inmatriculate pe numere incepand cu 12, senificant proprietari straini, desi nu sunt exact sincer cand a inceput acest obicei: cert e ca numere 13-B au inceput sa fie emise in 1977, anul cand vad prima poza cu o masina pe 12-B. In anii 80, cand stundetii veneau mai mai mult din tari arabe, marci raspandite erau Mercedes (bot de cal), BMW, Volvo (240), si masini japoneze. In anii 70, ca de obicei, veneau masini si mai interesante...
1980 - Mercedes (bot de cal)
1972 - Fiat 128 station wagon
1971 - MGB la caminul Grozavesti. Inca un model care nu a lipsit din Bucurestiul comunist, un model MGC (13-B-278) circuland prin capitala in anii 70 si 80.
...Which were nothing like Romanian students' cars!
These were generally denoted by license plates beginning with 12, meaning the owner was a foreigner, although it is unclear when this started - probably around 1977. In the 1980s, students came mainly from Arab countries, and the most popular cars were the stacked headlight Mercedes, BMW, Volvo 240, and smaller Japanese cars. As usual, in the 70s the cars were rather more interesting...
1980 - a stacked headlight Mercedes
1972 - Fiat 128 station wagon
1971 - MGB in Grozavesti. Another car which existed in communist Bucharest, where a superb MGC, registered to a Romanian, drove round in the 70s and 80s.
Numerele cu 12 B au fost emise din 1976, erau fie pe fond negru cu caractere albe (reprezentante), fie pe fond alb cu caractere negre (studenti). Alte masini extrem de raspandite in randul studentilor straini erau Mercedes W 123, Peugeot 504, Renault 12 (post 1975), Fiat 132.
ReplyDeleteAu fost şi altele, spre pildă Ford Capri. Unul l-am condus şi eu, era al unui coleg de facultate din Mozambic, dacă-mi aduc bine aminte. Avea o direcţie care făcea fix ce dorea ea! Dar mie îmi plăcea la nebunie maşina aia...
ReplyDeleteSa nu uitam ca inmatriculate cu 12B erau destule VW 1200/1300 si Renault 15/17/20.
ReplyDeleteDAN
Pe langa marcile mentionate mai sus amintesc si eu Opel-ul Rekord, Ascona, Ford-ul Taunus, Cortina. Copil fiind mai observam si ca aceste masini nu erau de obicei ingrijite. Multe care erau mai deosebite erau abandonate daca se stricau (nu pot uita o Mazda Cosmo cu motor Wankel). C.Tase
ReplyDeletePe blogul "Coltul fotomaniacului" apare o fotografie interesanta cu patru tineri imbracati in uniforne de garzi patriotice, iar in spatele lor sunt parcate un Ford Capri cu nr. CD si un Fiat 128 Sport cu nr. TC .
ReplyDeleteDAN
Foarte interesanta fotografia - multumesc pentru pont, si mai general pentru amintiri. Intr-adevar multe erau in stare proasta. Prin 80/81, revista Autoturism a inceput o campanie pentru a curata strazile de rable. Pe langa modele din anii 30 si 50, o mare parte erau masini moderne, precum Renault 17 si Chevrolet Monza, dar in stare de epava.
ReplyDeleteCa veni vorba de Renault 17, nu pot sa uit imaginea unei astfel de masini facuta zob, cred ca prin anul 1985 si parcata in parcul (de fapt un cimitir auto) de licitatie autoturismelor staine abandonate sau confiscate.
ReplyDeleteO discutie mai ampla pe aceasta tema am mai avut si cu Bogdan(Automobilia)pe blogul sau.
DAN