Mentionam: taxi Volga; Moskvich 402 si 403, si ce pare a fi sau un break sau o dubita, variante de care nu auzisem in Romania; un Nash antebelic; Volvo Amazon; Mercedes Heckflosse, cu numere nemtesti; o Lancia Flavia din Italia; dubite TV-4 si 41; Pobeda pick-up; si primele Fiaturi 850, proaspat importate ca un semn a dezrusificarii. Iar bulevardul arata frumos, curat, ingrijit, civilizat, nu ca astazi...
Recently, the Facebook page "Bucharest in images" has published some wonderful photos of Bucharest in the old days. This shows the central Magheru boulevard on a summer's day in 1965. It's very detailed, and shows some quite interesting vehicles...
Among which: a Volga taxi; Moskvich 402 and 403, and what seems to be a van or an estate, versions I never thought existed in Romania; a pre-war Nash; Volvo Amazon; a West German-registered Fintail Mercedes; an Italian Lancia Flavia; TV-4 and 41, Romanian-built vans; a Pobeda pick-up; and the first Fiat 850s, recently imported officially in a symbol of de-Russification. And the boulevard itself, too looked neat and well-looked after, in sad contrast to today...
Versiunea Kombi a Moskvitchului 403 se numeste 423. Furgonul a ramas doar la stadiul de prototip, neproducandu-se niciodata in serie.
ReplyDeleteIn a treia poza se vede si un Land Rover din prima serie, importat in '56 pentru Securitate.
In aceeasi poza, exact in dreptul Land Rover-ului (dar pe sens opus), se vede o masina de culoare prazulie care tocmai vireaza la dreapta. Pare un Opel Kapitan P2, dar nu pot spune exact. Ma puteti ajuta?
Multumesc anticipat!
In spatele L. Flavia cred ca este o Alfa
ReplyDeleteRomeo .
DAN
@ PaulIP - intr-adevar se vede si un Land Rover. Cred ca masina care vireaza la dreapta e un Moskvich.
ReplyDelete@ Dan - ma intreb daca venisera impreuna din Italia.
@PaulIP - furgon pe baza de Moskvich seria 403 intr-adevar a fost numai prorotip, insa cele de 402 si 407 au fost fabricate in serie, existand cateva si astazi.
ReplyDeleteMasina in poza pare a fi pe baza de 407.
Ulterior am mai gasit o imagine cu un kombi in Romania, in 1960. Deci au existat.
Multumesc frumos pentru informatii! Nu stiu nici acum diferentele dintre Moskvich 402, 403 si 407, desi vad diferentele de detalii ale caroseriei la cele 3 (nu stiu care elemente de design aprtin carui model). Nu aveam idee nici de furgonurile 402 si 407...
ReplyDeleteKombi au existat in tara. Tatal meu isi aminteste de ele clar, ca si de Volga M22...
402 a fost primul, apoi 407 si 403. 402 are un "glob" mare in centrul grilei de radiator, ca la prima serie de Volga. La 407, grila e ovala. La 403, grila e mai mare si mai patratoasa. Exista toate trei tipuri in Romania, 402 fiind, firesc, cel mai rar, fiind vorba de un model din anii 50.
ReplyDeleteVa multumesc inca o data!
ReplyDeleteCu stima,
Paul Parlea
Cat de frumos arata Bucurestiul odinioara.
ReplyDeleteAu fost vremuri extrem de frumoase in acea perioada.
ReplyDeleteMie-mi place ala care trece strada neregulamentar, in fuga, militianul uitandu-se probabil cu jind dupa el ...
ReplyDeleteO imagine de colectie.
ReplyDeleteCu greu mai gasesti astfel de imagini.
ReplyDeleteInaginile sunt de colectie.
ReplyDeleteImagini de colectie
ReplyDelete