Pe site-ul prewarcar.com s-a povestit recent despre un Hanomag Sturm din 1936 care circula, in Austria, pe un motor de Nissan Patrol. Uitandu-ma mai atent la poze mi-am dat seama ca aproape sigur este un model importat din Romania dupa 1989. Dovezile: rotile de Aro, si stopurile de tractor / TV / ARO. Probabil toata masina e extrem de modificata dupa o viata grea in comunism, si o restaurare spre original costa mai mult decate valoarea unui exemplar restaurat. Oricum, e fantastic ca un pasionat inca mai circula cu ea.
Exportul catre occident s-a intamplat mult in anii 60 - 90, inclusiv cu modele rare si valoroase: Stutz, Bugatti, Mercedes "Silver Arrow", BMW 328, Cadillac, Jaguar SS100, desi si modele comune si-au gasit drumul pe platforma spre Austria sau Germania. Desi in un sens e pacat ca atate masini au parasit tara, poate mai bine asa decat sa putrezeasca in fundul unei curti sau sa fie expuse la vanzare cu preturi asttonomice, ca "fabrica imi da una noua pe ea"...
On the prewarcar.com website there recently appeared an article about a 1936 Hanomag Sturm in Austria with a Nissan Patrol engine. Looking carefully at the images I relaised that this is almost definitely a former Romanian car, probably exported after 1989. The evidence lies in the ARO wheels and the tractor / TV / Aro tail lights. I imagine the whole car is extremely modified after a hard life behind the Iron Curtain, and a restauration would cost more than an original car. However, it's great that an enthusiast still keeps it going.
Exports to the West happened a lot between the 60s and the 90s: bread and butter models as well as rare and valuable cars such as Stutz, Bugatti, Silver Arrow Mercedes, BMW 328, Cadillac, and Jaguar SS100. In a way it is a shame that so many cars left the country; but perhaps better that way than rotting away in a back yard, or permanently for sale at ludicrous prices...
Am comis noi multe in Romania dar aceasta masina nu e modificata in Romania. Este vorba de un austriac care a modificat-o. Acele stopuri nu au fost produse numai de noi, noi le-am luat in licenta / copiat. Atentie si la semnalizatoarele fata, oglinzi, roti/sasiu. Acel model de roti a fost si pe masini de teren japoneze/nissan. Un austriac nu lua o vechitura din Romania sa o foloseasca cu modificari made in Romania. Nu-i lasa pana si stopurile... Respect blogul dar de data aceasta nu este ok sa blamam Romania - uite un exemplu, si un austriac poate face glume cu masini vechi. CT
ReplyDeleteMutumesc pentru informatii suplimentare! Nu stiam ca stopurile erau sub licenta. Intr-adevar, glume cu masini vechi se fac in fiecare tara. Nu blamez pe nimeni - e de multe ori, cred, un fapt economic ca unele masini nu vor fi restaurate spre original! A
ReplyDelete