O aparitie relativ frecventa pe strazile Romaniei in anii 50 era Skoda 1100 VO. Aproximativ 4000 exemplare au fost construite in Cehia in perioada 1948-51, pe baza modelului 1101/1102 (adica cu tractiune pe spate, nu un 4x4 adevarat). Un numar relativ significativ a ajuns si in Romania, unde au fost folosite de armata si de organele statului, pe langa GAZ-67 si Willys Jeep ramase dupa razboi. Uluitor, un exemplar a circulat pana in 2006, fiind expus la vanzare in 2011; ulterior se pierde urma ei.
Aici, cateva imagini cu exemplare din Romania, marea majoritate fiind din anii 50, o perioada f rara pentru imagini cu masini.
A relatively frequent sight on Romanian roads in the 1950s was the Skoda 1100 VO. Around 4000 were made in Czechoslovakia between 1948 and 1951, based on the 1101/1102. Despite their looks, they were a straightforward rwd model. In Romania a largeish number were imported, where they were used by the army and by other State bodies alongside the GAZ-67 and Willys Jeeps left over from the war. Amazingly, one was still driving as late as 2006; in 2011 it was for sale and after that the trail goes cold.
Below, several images with these cars in Romania, mainly from the 1950s - a very difficult period to find images from.
O masina de cea mai buna calitate la vremea ei
ReplyDeleteAflu din articol ca in Romania au existat autobuze cu etaj, construite in Bucuresti. In 1957 se introduc pe ruta Bucuresti-Amara. Judecand dupa numerele de inmatriculare gasite pe www.enciclopedie.info/autobuze-in-romania/ au existat cel putin 2 bucati, bricolate din componente de la mai multe autobuze, aparent la baza au fost Skoda 706 RO. Mesterii din Bucuresti vor mai repeta performanta, autobuzele articulate Skoda 706 RTO nu au fost construite de fabrica mama, ci facute de "ai nostri", taind spatele unor autobuze casate, nu am gasit niciunde ca aceasta varianta ar fi existat si circulata in alte tari.
ReplyDeleteDan