Am inceput sa caut si sa fotografiez masini vechi in parcursul vacantelor mele in Romania in 2002/3. Din pacate eram mic, pozele sunt de proasta calitate, si nu prea am avut timp sa explorez cat as fi vrut. Totusi, 95% din ce am fotografiat e de mult fier vechi, deci m-am gandit sa impart cu voi "ce-am avut si ce-am pierdut"....
I nonly started photographing old vehicles in Romania on holiday there in 2002/3. ut I was young; the picture quality is largely very poor; and I had nowhere near enough time to really explore and photograph interesting vehicles to the extent that I could. Even so, 90% of what I snapped is now long gone, so I thought I'd share these pictures so we can see what we had and what we lost...
Skoda 1000MB, Oltenitei, Bucuresti
ZIL-111G, Constanta - vandut in strainatate
Autobuz neidentificat, Piatra Neamt
Volga M21, Ramnicu Sarat
Mercedes 180D "Ponton", Ardeal
Volga M24, Buhusi
Moskvich, Piatra Neamt
Ford Eifel, Roman
Karmann Ghia, Moskvich 407, Vauxhall Viva - Buhusi; KG cred ca e in curs de resturare
din zbor (515)
1 day ago
Autobuzul este Sanos, productie ex-Yugoslavia, actualmente Republica Macedonia.
ReplyDeletekarmannul inca mai exista. nu are o situatie prea roz.. dar sigur nu va ajunge la concasor.
ReplyDeletemai ai si alte poze cu el? stii ceva despre istoria lui? Cind l-am luat de-acolo n-am putut afla decit basme :(
Da, mai am doua imagini pe computer, si mai multe intr-un album, dar la cateva sute de mile distanta. Pot sa le trimit pe mail sau sa le pun aici, poate fac un post "KG in Romania". Cate ceva despre istoria masinii nu prea stiu, cei de la Buhusi mi-au spus ca e fosta masina de politie, sau din Elvetia sau din Germania, dar a circulat in judetul Bacau. Nu stiu daca e fapt sau basm... Partea cea mai interesanta fara discutie e decoratia cromata pe bot, care din cate am auzit e foarte rara. Din pacate alte informatii nu am. Ma bucur totusi sa aud ca a ajuns pe maini bune.
ReplyDeletemultumesc mult. daca faci un alt post cred c-ash putea completa cu ceva detalii despre kg in ro. Nu stiu daca e ok sa scriu aici despre asta. Povestile cu "masina militiei" le-am auzit si eu. N-am gasit niciun detaliu care sa-mi confirme ceva din toate astea.
ReplyDeleteok - in urmatoarele saptamani asa o sa si fac! nici eu nu am gasit vreun detaliu in KG referitor la fiind masina de militie in europa - banuesc ca e un basm similar cu "masina lui ana pauker" sau, ceva care am auzit chiar azi, o epava de opel kapitan in galati, "masina in care a fost impuscat armand calinescu" (adica, nu chrysler imperial '38!)
ReplyDeletede-abia astept :) .. pina atunci o sa-mi fac putina ordine in poze...sa vad ce mai gasesc :)
ReplyDeleteStau conectat :)
salutare, frumos ceea ce faci.
ReplyDeleteurmaresc cu placere postarile.
daca esti din bucuresti iti pot spune unde sa gasesti foarte multe masini clasice stranse de un nene la marginea orasului.
poate ca sti deja de locatie...se afla prin zona 23august ...aproape de A2
brt_irinel@yahoo.com daca vrei detalii
eu cred ca autobuzul este un fiat din anii 60.au fost primele autocare de confort sporit ale ont postbelic,pana in faimoasele mertane irannational.bravo pt ce faci cuacest blog si felicitari pt cei care te ajuta.
ReplyDeleteVad bine mai pe final un Vauxhall Viva? Sau ma insel?
ReplyDeleteExact, Vauxhall Viva! In Buhusi in 2003. Pana in 2005 disparuse. Era inscris undeva in Ardeal, paraca Sibiu.
ReplyDeleteBuna! Ai idee in ce zona era autobuzul neidentificat din Piatra Neamt? Sau daca mai era dispobinil?
ReplyDeleteEra la garajele Par Lyn, in zona Gara Veche.
ReplyDeleteAutocarul din Piatra Neamt este un Sanos model S14, au fost 2 modele identice si in Pascani, unu apartinea Casei de Cultura (a circulat pana in 2000-2001 !) si celalat al Hotelului central
ReplyDeleteAutobuzul neidentificat este probabil un Ikarus sau un model mai vechi de Mercedes din 80
ReplyDelete