8 December 2015

La vanatoare in 2005 / Hunting in 2005

Am prezentat deja poze din 2002-3 cu masini vechi vazute de mine in Romania (aici si aici). Acum e timpul sa mergem cu cativa ani mai tarziu, in vara anului 2005. Aveam primul aparat foto digital, si am fotografiat ce mi se parea interesant: masinile care erau pe calea de disparitie. Marea majoritatea masinilor prezentate aici au disparut in urmatoarele 12 luni.

I've already presented photos from 2002-3 with old cars seen in Romania (here and here). It's now time to wind the clock forward a little, to the summer of 2005. I had my first digital camera and snapped what seemed interesting: cars which were about to disappear off the roads. Most of the cars below were, indeed, no longer there a year later.
Dacia 1300 si Skoda S100, Piatra Neamt. Incredibil, Skoda inca exista in stare foarte buna.

Opel, zona Viilor, Bucuresti

Moskvich, Piatra Neamt. Disparut in 2006.


Volkswagen, zona Aurel Vlaicu, Bucuresti. Ma intreb daca e o fosta masina de militie.

SR, Constanta. Langa ea era o Dacie 1302. Inca mi-e ciuda ca n-am fotografiat-o. 

Moskvich, Piatra Neamt. Masina nu circulase din 1981. In August 2005 a ajuns la fier vechi.


Dacia 1100, Piatra Neamt. Disparuta in 2006.

Volga taxi, Piatra Neamt. Vanduta cu 4 milioane jumate. . 

Fiat 1500, Piatra Neamt, in stare groaznica, in ultimul an de viata.


2x Lancia Trevi in Bucuresti. O masina aproape uitata. In anii 80, circula una in judetul Neamt cu numere 12-NT-xxx. 

VW perfect conservat, zona Viilor, Bucuresti


VW 1600, an 1968, Piatra Neamt. Era acolo de ani de zile. Ulterior a fost de vanzare, apoi a disparut. Era unul din 2 in oras. 

R16, str Ion Ghica, Bucuresti, inca in stare buna si folosit zilnic.

BMW seria 3 in stare de epava, Bucuresti

Dacia 1300, 1971, Piatra Neamt. O masina in stare perfecta care astazi, dupa moartea proprietarului, zace ruginita si abandonata. 

Dacia 1300, Piatra Neamt.

Volga M21, Constanta. O masina care inca exista: era de vanzare cu 2,000E anul asta. Motor schimbat cu unul pe motorina.

Volga M24, Piatra Neamt. Masina in stare buna si relativ originala. Din pacate a disparut in 2006. 

3 comments:

  1. VW-ul albastru este restaurat, a fost in perioada respectiva la vanzare. Restaurarea s-a facut la Bucuresti, pretul era 5000 euro, o suma mare la acea data, dar merita. Restul masinilor cu exceptia broastei nu meritau restaurate deoarece gaseai in stare rezonabila astfel de masini la data respectiva. Nici astazi nu e rentabil sa le restaurezi, unele sunt molestate. In alte tari apropiate nu le vezi in aceasta stare jalnica, au ajuns asa pe fondul unei combinatii indolenta & lipsa piese tipice spatiului nostru, vad masini vechi in Ungaria sau Serbia dar nu arata asa jalnic, romanii nu apreciaza aceste lucruri dar daca vad un interes cer mii de euro pe ceva ce au tinut in ploaie ani de zile fara sa le pese. C.tase

    ReplyDelete
  2. Total de acord! In acea perioada, Romania era plina de masini vechi - unele in circulatie, altele ruginind in fata blocului. Nici astazi, nu toate merita salvate. Partea trista e ca odata cu epavele, s-au dus multe masini ingrijite, unele impecabile.

    ReplyDelete
  3. Foarte foarte interesante pozele, la fel ca intreg site-ul! Felicitari!
    Dacia 1100 este cumva dintr-un lot refuzat la export intr-o tara din America de Sud (ca taxi), sau pur si simplu a fost revopsita de propietar?
    Vazand pozele, mi-am amintit de cat de multe masini vechi erau in Vitan in aceeasi perioada... Aveam 5-6 ani, dar imi amintesc perfect de doua Opeluri Rekord (un A si un B) in aceeasi parcare, un Fiat 124S (cam ponosit, dar inca avea viata in el) sau Moskwitch 408 (impecabil). Evident, toate disparute... Au mai ramas un Range Rover din prima serie si un IMS (ambele folosite des!)

    ReplyDelete