Mandria socialismului! Volga M21 si Warszawa erau printre cele mai raspandite masini "mari" pe soselele patriei. Au fost importate cateva mii - si pentru institutii, si pentru persoane fizice. Volga, fiind masina mai moderna, a avut o rata de supravietuire mult peste Warszawa, model care isi trage originea din Pobeda anilor 40. Modelul de Volga prezentat aici e generatia 2, produs intre 1958 si 1962. Poza e suprinsa intre 1966 si 1968 in Constanta. Warszawa din poza e relativ rara pentru Romania, fiind un model 200, stil fastback, produs inainte de 1964. Majoritatea exemplarelor in Romania sunt modele post-64, in trei volume, denumite 223. DB = Dobrogea, nu Dambovita.
The pride of socialism! The Volga M21 and Warszawa were among the most common "full-size" cars on Romanian roads. A few thousand would have been imported, both for individuals and for institutions. The more modern Volga - of which this is a second generation example, moade between 1958 and 1962 - has a higher rate of survival than the Warszawa, which traces its origins to the 1940s Pobeda. The example of the Warszawa shown here is a pre-1964 200, still with the fastback body style; most examples in Romania, however, were the later three-box 223. This photograph was taken between 1966 and 1968 in Constanta, Dobrogea region.
din zbor (515)
1 day ago
Salut.
ReplyDeleteCum as putea sa iti scriu un mail despre o posibila colaborare.
Multumesc.
Ar fi interesant de stiut daca in Ro s-a importat si prima varianta de Volga, denumita "cu stea", produsa intre 1956-58.
ReplyDeleteblackvolga@googlemail.com
ReplyDeleteAm numai doua imagini cu Volga "cu stea" in Romania, amandoua poze fiind din 1961. Din pacate nu vad numerele masinilor deci nu stiu daca sunt in trecere sau inmatriculate in tara. Cel putin inca un exemplar (care inca exista) a fost importat ulterior. Cert e ca unele masini se importau in perioada 56-58 (Skoda, Pobeda, Wartburg, posibil si Moskvich 407) deci nu e exclus nici Volga. Dar nu am imformatii concrete, din pacate.
Multumesc pt informatiile legate de Volga M 21 "cu stea". Tudor
ReplyDeleteam o nelamurire. Volga din poza este prima serie, 1956? astia de aici asa zic: http://jalopnik.com/1956-volga
ReplyDeletesau este aceasta? http://www.flickr.com/photos/vaniko/3628835420/
acesta este modelul din a doua generatie? http://minskdailyphoto.blogspot.com/2008/04/legendary-car.html
Poza de pe jalopnik arata o Volga seria 2, 1958-62. Deci nu are cum sa fie din 58 (ma rog, numai daca a fost modificata ulterior). Poza de pe flickr e seria 1, 56-58. Iar masina din Belarus e dupa 1962.
ReplyDeleteExemplarul din Dobrogea e si el seria 2.
am realizat initial un articol despre masina Volga: http://rockabilly.ro/2011/10/masina-volga/
ReplyDeletemultumesc frumos pentru informatii.
Ne-ai spus ca ai si tu o Volga. Ai cumva vreo poza/articol cu masina ta?
ReplyDeleteNu sunt foarte sigur cu DB=Dobrogea. Bunicii mei au avut o Dacia 1100, inmatriculata in 1969 cu 1-CT-1016, deci exista jud Constanta, iar numerele aveau aceeasi configuratie.
ReplyDeleteAi dreptate Cristian. Numerele "pe regiuni" de dinainte de 1968 nu aveau cifre la inceput, Dobrogea ar fi fost DB-1028, Banat BT-XXXX iar Bucuresti B-XXXX (acestea trei se pot confunda)
DeleteNumai bine, Dan P.
DB s-a schimbat in CT in 1968.
ReplyDeleteImaginile sunt din Constanta; sper sa nu ma insel dar cladirea mare din spate este spitalul judetean de urgenta. Poza probabil este >= cu 1969, avand in vedere ca in 1969 a fost finalizat spitalul
ReplyDelete