Cautand prin imagini vechi, mi-am dat seama ca nu prea exista multe poze cu SR-101. Deci m-am gandit sa le scot in evidenta pe aceastea. Unele sunt foarte cunoscute, altele nu prea! Sper ca cel putin cea din Tms e in premiera. Ceea ce este interesant este ca se pare ca ar fi fost doua tipuri de SR-101. Unul avea "SR" stampilat in fata, celalalt (varianta 2) avea "Steagul Rosu" cromat. Prima varianta avea "Steagul Rosu RPR" pe aripa, a doua nu. In final, a doua varianta are masca radiatorului cu riduri - exact ca la ZIS-150 dupa care e copiat SR-101. Supravietuitorul din uzina se pare ca face parte din prima varianta. Un exemplar din varianta 2 se vede si pe o coperta din anii 50, dar, dupa poze cel putin, e varianta mai putin comuna. Ma intreb, tinand in cont similaritatea cu ZIS, daca e de fapt prima serie?
Looking through old images, it struck me that remarkably few exist with the SR-101. Therefore, I thought I'd show these. Some are very well known, others less so. Hopefully at least the one from Timis is a complete novelty. What was interesting is that there seem to be two types: one with "SR" embosseed on the front and one with "Steagul Rosu" (Red Flag) chromed on. The former type also has "Steagul Rosu RPR" (People's Republic of Romania) on the side wings, unlike the second version. Finally, the second version has the lines of the radiator grille continuing onto the bodywork - exactly as on the ZIS-150 from which the SR-101 was copied. The survivor in the factory is of the former variety. The second variety, also photographed for a contemporary book cover, seems somewhat rarer. I wonder, given the ZIS similarity, if it is the earlier one?
„Froo” se mișcă bine.
1 day ago
Rusi au copiat camionul de la americani INTERNATIONAL KR 11.
ReplyDeleteDAN
Se pare ca mai exista un exemplar in curtea Muzeului Petrolului din Ploiesti.Este o platforma folosita la sonde.N-am reusit sa vad foarte bine prin gardul de policarbonat,dar am recunoscut stema cu soarele.Mai exista in aceeasi curte un auatoatelier,cred,o combinatie de autobuz TV cu masca de camion Carpati.Cand voi avea timp sa vizitez muzeul,sigur voi face niste poze.
ReplyDeleteSR-101;motor 6 pistoane-n linie...d-ne cit iubeam camioanele alea!!!....pe Bz,...la o sifonarie,mai era-n vremea aia o Praga-RN;...fosta pompiera...cind au dat-o la casare,au dus-o pe rotile ei
ReplyDeleteEu tineam un fel de registru al camioanelor SR 101 din tara si stiam de 5 bucati. In ultimele zile am aflat ca mai exista inca la muzeul nedeschis al pompierilor. Este camionul meu preferat am un numar mare de machete de colectie cu acest camion. Daca aflati mai multe dati un telefon 0723500340
ReplyDeleteIn poza nr. 7 este de fapt varianta ZIS 150 deoarece acea carte este o traducere din limba rusa aparuta in 1955 in URSS si tradusa la noi in 1961, ocarte foarte reusita de altfel. Eu sunt propietarul chiar al exemplarului din poza, luat de pe un site de anticariat.
ReplyDeletehttp://www.youtube.com/watch?v=VCRGL0gf4Fo
ReplyDeleteimagini cu SR de la bicaz
Pentru mai tinerii cititori: motorul camionului functiona pe benzina, greu de imaginat in zilele noastre. Folosea benzina cu cifra octanica mica, 75, compresia fiind redusa. Pentru standardele vremii camionul a fost destul de reusit, atat ca performante cat si ca fiabilitate. In zilele noastre ar parea zgomotos, incomod, si cu consum urias. Imi amintesc ca noua, copiilor, ne placea sa mirosim gazele de esapament, miroseau a benzina, similar cu motocicletele vremii... :)
ReplyDeleteDan
Motorul era cu axa cu came in cap sau cu supape laterale?
DeleteParca "Molotov" era asa...
In fotografia nr. 2 este prima versiune, "gatita" de propaganda. Din motive economice, ornamentele cromate au disparut in productia de serie.
ReplyDeleteIn fotografia nr. 7, pe coperta cartii, este un SR 101 de serie. Cea mai simpla metoda de a deosebi ZIS-150 de SR-101 este compararea usilor, parbrizului si tavanului cabinei.
SR - coama de usa dreapta, parbriz fix, tavan plat.
ZIS - usa rotunjita, parbriz basculant cu balamale superioare si tavan bombat.
Au fost modele extraordinare.
ReplyDeleteReferitor la deosebirile dintre Zis150 si SR101, prima varianta de Zis150 avea cabina din lemn si era colturoasa, acest design s-a copiat si la SR101, varianta cu cabina de lemn a fost denumita Zis150A iar varianta cu cabina metalica rotunjita (mult mai raspandita) a fost denumita Zis150B
ReplyDeleteDiferentele sunt minore, ca si la GAZ69 vs M461 IMS
Frumoasa masina!
ReplyDeleteExcelente informatiile/
ReplyDelete