In perioada interbelica, pe bulevardul Tache Ionescu (actualmente Magheru) din Bucuresti se gaseau o mare parte din reprezentanele marcilor serioase. Una din cele mai ravnite era Lincoln, marca cea mai de elita a gamei Ford. Poza facuta de Willy Pragher in 1937 e relativ cunoscuta, celelalte nu. Oricum, e clar ca magazinul Lincoln, situat la intersecita Balcescu / Rosetti, era una din bijuteriile Bucurestiului art-deco. Ma intreba daca peste 70 de ani vor fi publicate poze cu dealerii de lux din Otopeni sau Baneasa...
In Thirties Bucharest, on Tache Ionescu Boulevard (now Magheru Boulevard) most of the main car showrooms could be found. One of the most luxurious of those was that of the top-of-the-range Fird-woned Lincoln. Willy Pragher's 1937 photograph is well-known, the others less so, but what is clear is that the Lincoln showroom, at the corner of Balcescu and Rosetti boulevards, was one of the jewels of art-deco Bucharest. I wonder if in seventy years' time people will be publishing photos of today's luxury showrooms in Otopeni or Baneasa...
par a fi dintr-un film imaginile sau mi se pare mie ?
ReplyDeleteDintr-o revista nu foarte bine tiparita!
ReplyDeleteAm in cunostinta ca majoritatea masinilor din perioada interbelica erau masini americane,cum se pot vedea in mule poze originale dar si in filmele lui Segiu, insa as fi interesat sa aflu detalii si informati despre piata americanelor in Romania deoarece nu pot gasi multe informati pe internet. Daca aveti amabilitatea de a raspunde am doua intrebari:
ReplyDeletemodele americane exportate la noi aveau vitezometrul in MpH or Km/h?
As fi recunoscator pentru orice materiala sau informatii in legatura cu piata americana de automobile.
Multumesc,
Interesant! Sunt 99% sigur ca vitezometrele ar fi fost in km/h. Sa nu uitam ca doua marci semnificative - Ford si Plymouth - au fost chiar asamblate in Romania. Referitor la piata americana, lista abonatilor telefonici din Bucuresti 1937-8 (exista online) are informatii despre toate magazinele auto din capitala.
ReplyDelete