21 February 2011

Prin Romania in mai 1976 / Travelling round Romania in May 1976

Inca un set de fotografii de vacanta...

Din punc de vedere automobilistic, cel mai interesant e poza in care apare spatele unei camionete Dacia 1302. Totusi, eu stiam ca avea tabla din spate cu riduri, ca la dubitele Citroen. Sa fie una din primele exemplare (modelul abia fusese introdus) care nu avea asa ceva? Sau sa fi fost reparat artizanal dupa un accident?

Alte masini interesante sunt Dacia 1300S (autosanitiara) la Patriarhie, si mictobuzele Irannational, proaspat introduse, la piata Sfatului din Brasov.

Facand abstractie de masini, ce frumos si curat arata Bucurestiul...











Another set of holiday snaps...

Most interestingly from an automotive point of view, in one of the photos the rear of a Dacia 1302 pick-up is visible. Yet the rear panels are not corrugated (a la Citroen vans) as one would expect them to be. Bearing in mind the model had only been introduced a few months previously, is this a very early model? Or simply one repaired inexpertly after a crash?

Also of interest is the Dacia 1300S (ambulance) by the Patriarchy, and the recently-introduced Irannational minibuses in Brasov.

And leaving aside cars for a minute - it's amazing how clean and civilised Bucharest looked!

11 comments:

  1. Cred ca au fost doua variante ale Pick-up Dacia 1302. Vad ca cea din imagine, pe langa faptul ca nu are ambutisarile laterale pe bena, are si bara de protectie dintr-o singura bucata. Varianta a doua are bara de protectie spate din doua bucati tip Dacia 1300 (de dimesiuni mici avand patru tampoane de cauciuc, cate doua pentru fiecare bara).
    Pentru a vedea foto cu Reprezentanta Mercedes tasteaza BRASOVECHI(strada Lunga in trecut).
    DAN

    ReplyDelete
  2. Complicand treaba, din varianta a doua, au existat si cu geam mic in spate, si, mai tarziu, cu geam mare. Problema va mai trebui studata...

    ReplyDelete
  3. Sau exista inca o varianta: pur si simplu camioneta 1302 in poza a fost accidentata si reparata artizanal!

    ReplyDelete
  4. Da, ar fi o varianta reparatia aripei, avand in vedere ca spatele camionetei este albastru. Acest tip de culoare, precum si coviltirul benei, era specific masinilor care apartineau Romtelecom-ului in acea vreme.
    In imaginea nr.4 cred ca apare o Dacia 1100 S pentru ca are baghete cromate pe laterala caroseriei. In spate se vede un VW typ 3 Variant avand o culoare foarte rara, dupa cum se vede gri metalizat.
    DAN

    ReplyDelete
  5. Romtelecom? Foarte interesant. Nu stiam!

    Posibil sa fie 1100S. Nu stiu daca erau disponibile in toate culorile - singura poza color pe care o cunosc arata o masina gri, precum si exemplarul care a supravietuit. Nu e exclus sa fie Renault 8, sau 1100 normala inzorzonata de proprietar, cum e sutica cu dunga albastra in poza din Brasov.

    ReplyDelete
  6. Pozele cu Calea Griviţei veche sînt senzaţionale!
    Felicitări!!!

    ReplyDelete
  7. Exceptionale documente fotografice, in special cele cu Bucurestii!!

    ReplyDelete
  8. Ultima fotografie, titrata "Sinaia", este, de fapt, din Busteni.

    ReplyDelete
  9. CAMIONETA NU APARTINE CELOR DE LA ,,TELEFOANE''SUPORTUL DE SCARA LIPSESTE.FOARTE INERESANT.MULUMESC PENTRU O PARTE DIN TRECUT.

    ReplyDelete
  10. Poza nr.3 nu poate fi DACIA 1300S[sanitara].Lipsesc urmatoarele elemenete:girofar,sirena,sigla spitalului pe usa din fata,geamuri vopsite alb complet pe spate si crucea rosie in mijlocul lor.Camioneta are pe spate oblon original stopurit ca si la tractor camion si remorci fabricate la acea vreme.Cand a fost lansat brekul au fost montate stopuri acelasi model si pe camioneta.

    ReplyDelete
  11. Fantastic ,mi-am vazut casa in care am copilarit,mi-era dor ...In prima poza,cea cu calea Grivitei,in coltul stanga jos,intre clubul ,,FULGERUL'' si cele doua magazinase(textile si croitorie} exista intrarea in curtea imobilului cal.Grivitei nr.110.Imi este dor de acele locuri fantastice cu oameni deosebiti,de scoala generala nr.1,de vechea piata Matache,de...

    ReplyDelete