6 cărti poştale cu Bucureşti, circulate in 1976, dar clar mai vechi. Perioada e intre 1968 (când apare Dacia 1100) şi 1970 (când incepe reconstrucţia corpului central a clădirii Universitătii, distrusă in 1944). La capitolul maşini remarcăm: un Syrena polonez, apariţie rară in România; un Opel din seria Admiral / Kapitan / Diplomat, perioada 1967-68, cu numere nemţeşti de export; Skoda 1200 Furgon; şi un cochet Fiat Topolino antebelic.
Six postcards from Bucharest, circulated 1976 but much older. The period is between 1968 (when the Dacia 1100 was introduced) and 1970 (when the rebuilding of the central section of the University building - destroyed in 1944 - began). Notable vehicles: a Polish Syrena, rare in Romania; an Opel Admiral / Kapitan / Diplomat, circa 1967-8, on West German export plates); Skoda 1200 Furgon; and a pre-war Fiat Topolino.
Matty: una pe zi
6 hours ago
In prima vedere apare un Renault16 negru ce pare ca are nr.patrat. O fi romanesc ?
ReplyDeleteDAN
Aproape sigur - cred ca in acea perioada numerele romanesti erau singurele care puteau fi si patrate si albe. Alta varianta e numar de TC, desi pare prea mare.
ReplyDeleteAsa este, pentru TC pare mare. Foarte interesant Kadet-ul in doua culori din vederea nr 3. Am vazut Mercedes 190,Citroen DS,Fiat1500,Wart-
ReplyDeleteburg, dar Opel vopsit bicolor nu. Cred ca era o varianta de lux a respectivului model.
DAN
Nici eu nu am vazut. Variantele de lux nu erau toate fastback? Foarte ciudat.
ReplyDeleteFord-ul 17 M ts model 1963 cu doua usi era bicolor si in Romania a rezistat asa pana la sfarsitul anilor 80. Cred ca iti mai amintesti nuantele: gri/alb, rosu/alb,bleu/alb,maro/crem. Totusi, in numarul 9/1968 - 'Sport si Tehnica' - apare un Kadet(pe noul aeroport Otopeni unde se desfasura una din probele de viteza a Raliului Dunarii-Castrol) model similar cu cel din vederea nr.3, dar in doua usi deci sport si probabil cu motor mai puternic dar fiind vopsit intr-o singura nuanta.
ReplyDeleteDAN
La Opel au fost si variantele LS care erau toate fastback, in 2 sau 4 usi. Nu exclud varianta sa fie o masina revospita, inspirandu-se de la Ford 17M. Amandoua erau masini comune in capitala in anii 60....
ReplyDeleteVariante de lux! Dar si masinile Skoda noi arata foarte bine, in plus sunt si bine protejate la motor, in special Skoda Fabia
ReplyDeleteUn Bucuresti mult mai frumos inainte~!
ReplyDelete