6 October 2011

Noi imagini bucurestene, 1968 / New images of Bucharest, 1968

Inca sapte poze cu aspecte mai putin fotografiate din Bucurest. E vorba de zonele Gara Nord si Buzesti, astazi in paragina sau demolate. Remarcam un autobuz interbelic (sau imediat postbelic - Praga?) inca in functiune, precum si un Peugeot 404 visiniu si un Trabant 601, poate singra masina din poze care ne este arhicunoscuta si astazi.






Seven more photos, this time showing two lesser-photographed zones of Bucharest, Gara Nord and Buzesti, areas which are now either extremely dilapidated or knocked down. Alongside the prewar (or elary postwar - Praga?) bus, of interest is the burgundy Peugeot 404 and early Trabant, probably the only car in the photo which is instantly familiar to all.

18 comments:

  1. Frumoase
    Cea din prima poza e Warasawa M20 sau a fost si Pobeda cu masca aia?
    In ultima poza cred ca vad o si basculanta Kraz

    ReplyDelete
  2. 1-B-27xx e Warszawa, Pobeda nu a avut niciodata dinti verticali la masca.

    In ultima poza cred ca sunt doua camioane SR 101. Autobuz Praga, poate?

    ReplyDelete
  3. foarte interesante!

    ReplyDelete
  4. In primul rind, ca posesor de Peugeot 404, ma intereseaza in primul rind poza cu Peugeot-ul, dar, de fapt, ma intereseaza toate. Nu pot spune in cuvinte cit de mult imi plac aceste poze si toate celelalte poze de pe blogul tau. Sint SU - PER - BE!!! Atit datorita masinilor, cit si datorita imaginilor de epoca din Bucuresti si din alte orase.

    O spun fara ironie, cu toata seriozitatea: ce faci tu e un act de cultura. Felicitari!

    ReplyDelete
  5. Adaug si ca subiectul deschis de tine pe Fiat Forum Romania, "Din cutia cu amintiri", e un act de cultura. Istoria inseamna cultura.

    ReplyDelete
  6. De asemeni, apreciez topicul "Frumuseti surprinse in tara", de pe Volga Forum, care, in mod sigur, a fost sursa de inspiratie a lui bAndrei, cind a creat "Frumuseti surprinse in trafic", pe Fiat Forum Romania.

    In incheiere, iti urez "La cit mai multe poze!".

    ReplyDelete
  7. De fapt e invers, Fiat Forum Romania cred ca e unul dintre primele locuri unde s'au adunat fierarii :)

    ReplyDelete
  8. Adevarat, Fiat Forum a fost de mult, de prin 2005 daca tin minte bine...

    Multumesc pentru aprecieri si vizionare placuta in continuare!

    ReplyDelete
  9. Am uitat sa scriu ca si textele sint foarte interesante, nu numai pozele. Pasionatii de masini de epoca au multe de invatat de pe acest blog.

    ReplyDelete
  10. Excelente imagini, excelente documente! Ma bate gandul sa realizez o comparatie cu prezentul :)

    ReplyDelete
  11. Excepţionale poze, cu adevărat superbe, care dau seama nu numai de structura parcului de vehicule pe atunci în circulaţie, cât şi de „atmosfera” epocii, în general ! Minunate !
    O observaţie: printr-o coincidenţă (în fine, nu foarte rară, în epocă), Peugeot-ul 404 stă în parcare alături e un, ca să zic aşa, „frăţior“ al său (sub raportul design-ului , al caracteristicilor tehnice etc.), şi anume FIAT 1800. E adevărat că ambele modele fuseseră carosate de Pininfarina şi exprimau moda, linia ultra-modernă, lansată de acesta, către 1960, a liniilor drepte şi unghiurilor net marcate, fără rotunjimi, la autoturismele cu caroserie în „trei volume“. Fiat-ul 1800 se importa oficial, se găsea de vânzare „către populaţie“, prin IDMS etc., (e drept că nu erau prea multe: era cea mai scumpă şi luxoasă maşină disponibilă pe piaţă pentru „muritorii de rând“), în vreme ce Peugeot-urile, mult mai rare, erau aduse pe diferite căi (private), cazuri izolate, întâmplătoare…

    ReplyDelete
  12. Uite cum arată acum zona, am făcut fotografiile cam din aceleaşi unghiuri cu cele din vechile fotografii: http://wwwcalatoriivirtuale.blogspot.com/2011/10/atunci-si-acum.html şi http://constantingheorghe.blogspot.com/2011/10/cateva-lucruri-banale-despre-bucuresti.html . Sunt curios: cine a făcut fotografiile? Sunt remarcabil de luminoase şi de bine păstrate, după 43 de ani! Dumnezeule, o viaţă!

    ReplyDelete
  13. Ce bine arăta Piaţa Gării de Nord pe atunci! Indivizii dubioşi erau însă şi pe atunci.
    Autobuzul ce stă oprit la semafor (direcţia Bd. Dinicu Golescu - Cal. Griviţei) e un "Leyland" israelian (probabil pe linia inelară 33)
    http://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=19&t=607
    http://tramclub.org/viewtopic.php?t=313
    Partea naosală cu aceste autobuze a fost că acea caroserie din duraluminiu se autoarpindea! (au existat cazuri când caroseria a luat foc din senin!)
    Ce maşini sunt cele 2 din dreptul autobuzului: cea albă şi ce verde? (de dinaintea camionului Bucegi/Carpaţi)
    Autobuzul "Praga" e cel care vine din P-ţa Gării de Nord spre Str. Gării de Nord - Bd. Dinicu Golescu?

    ReplyDelete
  14. Una din masini e Trabant 601, cealalta nu stiu, posibil Fiat 1100?

    ReplyDelete
  15. Trabant 600, nu 601.

    ReplyDelete
  16. Ma surprinde faptul ca era atat de curat!

    ReplyDelete
  17. 114/5000
    Fotografii de calitate superbă - știi care este strada din fotografia 6. Am aceeași scena în 1980 și cu mașini vechi!

    ReplyDelete