3 March 2013

Suceava 1908

Aceasta poza, datand din 1908, a fost suprinsa in zona Sucevei si arata o familie instarita cu un Laurin & Klement Type A Voiturette din 1906. Am mai scris despre primele masini din Romania. In acel caz - referitor la o poza din 1905 - se putea specula despre proprietar, din cauza unei interesante liste cu numele si adresele proprietarilor, si numerele lor de inmatriculare. Singura adresa din nordul tarii este un anume baron Kapri din Roman, care detinea masinul cu numarul 130. De fapt, conacul era la Granicesti, jud, Suceava, deci e posibil sa fie a lui. Totusi, nu se poate trage o concluzie definitiva - foarte posibil, nu ar fi fost singur proprietar de masina cu proprietati in judet. Oricum, o poza interesanta care ne arata ca Skoda are istorie in Romania de aproape 110 ani!

This 1908 photo, from the Suceava region, shows a well off family with a Laurin & Klement Type A Voiturette, of 1906 vintage. I have written before about Romania's earliest cars. In that case -about an unidnetified 1905 vehicle - I could speculate about the identity of the owner from an interesting list showing the names and addresses of car owners, as well as their vehicles' plates. The only address from northern Romania was a certain baron Kapri from Roman. Actually, his country house was in Suceava county, in Granicesi. Quite possibly this was his - although, given that he may well not have been the only vehicle owner with land in the county, it's difficult to be sure. Anyway an interesting photo which shows that Skoda's presence in Romania spans over 110 years!


9 comments:

  1. Conacul boierului Kapri se afla la cateva sute de metri de locul unde s-a nascut tatal meu, unde am si acum casa, la Slobozia-Sucevei. Am auzit multe povesti despre boier, care era considerat un om om bun. Una dintre povesti se referea chiar la masinile lui, dar de prin anii '40 sau poate chiar mai devreme. Pe vremea aceea, soseaua Suceava-Siret-Cernauti (care trecea prin Granicesti - de fapt Iacobesti, din cate stiu, langa Granicesti, locul conacului) era un simplu drum de tara. Cand venea boierul dinspre Suceava, norul de praf facut de masina se vedea din departare, pe drumul care serpuia pe dealuri, iar copiii dadeau fuga la drum sa il astepte pe boier. Cand ajungea masina si era nevoita sa incetineasca, fiindca intra pe drumul spre conac, era o larma generala de copii alergand in jurul masinii. Cam asa ceva. Tata imi povestea lucrurile astea. I-as cere sa-mi aminteasca, dar nu mai am cum...

    ReplyDelete
  2. Cred ca in 1908 nici nu existau prea multe legi care sa reglementeze circulatia auto, in Romania.

    ReplyDelete
  3. Eu am inteles ca era cam aprig cu "angajatii" sai, poate era "om bun" in societate...

    ReplyDelete
  4. Este de tinut cont ca partea aceea a Moldovei o ducea destul de bine economic in acea perioada, cel putin comparativ cu saracia de astazi.

    ReplyDelete
  5. Foarte greu de gasit fotografii din Romania din acea perioada.

    ReplyDelete
  6. tare masina, as fii vrut sa stau si eu la conac pe vremea aia:D

    ReplyDelete
  7. Frumoasa poza, alte vremuri. Copilul de pe bancheta din spate ce tine o nuieluse in mana pare sa zica - Dii calule dii. Erau obisnuiti mai mult cu trasurile.

    ReplyDelete