Inainte de razbo nu erau extrardinar de multe masini europene in Romania. Majoritatea erau de origine americana, fapt nesurprinzator considerand ca Ford avea fabrica la Floreasca. De fapt, inca din anii 20 Romania era identificata ca piata nr.1 in sud-estul Europei pentru masini din America.
In timpul razboiului totusi, o gramada de masini au sosit din Germania, apoi un numar mai redus, tot modele europene, din Rusia. Multe au stat in tara. Recent a fost expus de vanzare un Adler inca cu hartii nemtesti.
Aceste doua poza arata ofiteri nemti, in zona Constantei, cu niste masini Ford Eifel. Eifel era modelul cel mai mic de Ford fabricat in Germania. In 2003 am avut sansa sa vad un Eifel la Roman, jud. Neamt, masina era intr-o curte din 85 dar inca arata destul de solida si originala. Ulterior masina a disparut. Cu 2 ani mai tarziu era pe Internet, cu un strat de vopsea neagra "matt", clar aplicat in mod grabit, la pretul astronomic de 15,000 Euro. La banii astia se poate gasi unul restaurat in Germania....
Civilizaţie publică (89) – robinetul de concesiune
21 hours ago
No comments:
Post a Comment