21 December 2018

Improvizatii din comunism / Improvisations from the Communist era

In deceniile dupa razboi, orice masina reprezenta un mare lux. Foarte putini aveau acces la asa ceva. Gradul de motorizare era atat de scazut incat si piesele se procurau extrem de greu. Totusi, pasiunea pentru automobile invingea. Nu numai piese, ci intregi automobile se improvizau, folosind orice se gasea. Unele creatii erau de-a dreptul inspirate, altele strict functionale. In alte cazuri, masini accidentate primeau infatisari complet noi. Alta moda era marirea portbagajului la masini antebelice, care de obicei era mult prea mic sa fie practic.  Aici prezentam cateva exemplare...

BMW "Radulesu", inspirat dupa Cadillac 1959 pe baza unui BMW antebelic - posibil cel mai spectaculos din toate masinile confectionate artizanal.




BMW antebelic in anii 60. Parbrizul si farurile vin de la un Fiat 1300.


Decapotabila construita in Ardeal la mijlocul anilor 60 pe sasiu de VW Kubelwagen


Un BMW 327 din Bucuresti, despre care am mai scris

Un BMW 326 surprins in 1977, la Ploiesti. Numai habitaclul a ramas neschimbat.

Autobuz artizanal la Anina in anii 50-60.

 Willys MB (Jeep) din timpul razboiului care circula si astazi la tara, in judetul Buzau.



Ce pare a fi, la origine, un Dodge



La origine un Ford Falcon 1963. Modificarea din fata chiar arata elegant. 


Nash transformat in pick-up


Caroserie pe baza de Mercedes 170V, sasiu Fiat


 Un mister, din Satu Mare, posibil pe baza de masina germana din anii 30


Ce a fost odata un Steyr

O caroserie americana ultra-modificata pe un sasiu Horch. Acum cotet.



Renault Novaquatre, sau mai degraba a fost. Partea din spate are multe similaritati cu Skoda 1101. Usi spate sudate, spatele complet modificat.



Fiat din anii 20 recarosat cu caroserie de Skoda Popular. Originea se vede numai in compartimentul motorului.

O combinatie stranie: sasiu si motor Ford T, caroserie Aero.

Tatra T57, home-made dupa parbriz in cel mai crud mod posibil

Fabricatie pe baza unei Skode, prin anul 1972.


Inca o Tatra, un fost Kubelwagen, cu caroserie inchisa.


Opel Olympia cu portbagaj marit. Una din foarte putinele antebelice care a circulat pana in secolul 21 ca "daily driver".

Un Opel rekord, probabil avariat si reparat in modul heirupesc

Fiat Topolino cu modificari relativ minore, la o retroparada in anii 80. 

Berlina mister. Habitaclul pare american (desi de inaltime scazuta) si aripile de Wartburg. 


Corcitura Hansa / Ford Taunus surprinsa in 1946

Citroen 1927, motor Erskine, partea fata Wanderer. 

Bucuresti 1960, probabil pe baza de Jeep.

Anii 70, Bucuresti: fata de Steyr, spate de Wanderer. Greu de spus ce e la baza. Foto Marius Necula

Anii 70, Bucuresti: Stoewer Greif cu bot de BMW. Foto Marius Necula

Warszawa break "modernizta", Craiova, anii 90

Autobuz. Sasiu, banuiesc, de camion, cu inima de masina americana, posibil Buick.

Un 4x4 fotografiat in 1965 la cheile Bicazului. Posibil pe baza de Jeep.


Camion pe baza de Buick, Arad, anii 50. Caroserie de lemn foarte frumos lucrata. 

Cotet pe baza de NSU-Fiat, 



Si terminam cu ceva mai spectaculos: un superb Fiat 2800 "break" cu caroserie lungita, si punte de camion. Masina, care se afla in restaurare, provine din Lupeni. O teorie spune ca ar fi fost folosit pe post de salvare.



1 comment:

  1. BMW 326 e pozat in Brasov (piata Hidromecanica) si nu in Ploiesti.Doar numarul e de Prahova.

    ReplyDelete