O poza absolut exceptionala aratand o coloana oficiala (poate a familiei regale) pe strada Lispcani, in Slatina, in 1927. In fata este un splendid Rolls Royce, o masina care era, ca acum, absolut de elita. Rolls Royce avea o prezenta in Romania antebelica, ambasada britanica dispunand de asa ceva inca din 1921. Mai tarziu, spre sfarsitul anilor 30, regele Carol folosea (chiar in mod oficial) un exemplar decapotabil, cu doua portiere. Sunt sigur ca ar mai fi existat cateva!
A rather exceptional photo showing an official parade (perhaps that of the royal family) on the lipscani street in Slatina in 1927. The column is led by a superb Rolls Royce, then, as now, a car of the elite. It was not a wholly unknown make: the British Embassy was using one in 1921, and a two-door convertible was being driven around, even on official parades, by King Carol, in the late 1930s. And I am sure there would have been a few more!
din zbor (522)
1 day ago
Dupa o buna pauza merge un Rolls copios:))
ReplyDeleteIn masina pare a se afla Regina Maria. Dupa haine si restul elementelor din foto poate fi cu ocazia descrisa aici:
ReplyDelete"O altă personalitate pe care a întâlnit-o în perioada petrecută la Slatina este regina Maria. „A venit şi regina Maria, pentru că s-a ridicat o statuie pentru Ecaterina Teodoroiu. Regina a venit într-un automobil de culoare argintie iar noi copii am crezut că este făcut din argint. Regina Maria era în estradă iar noi copii, cu lume multă, eram adunaţi în jurul statuii. A fost un moment de linişte iar eu am făcut ceva. Aveam un aparat de fotografiat oferit de bunicul meu de la Bucureşti, profesorul Severeanu. Din proprie iniţiativă am ieşit din rând, am venit în faţa reginei Maria am pus trepiedul, aparatul şi m-am aşezat la picioarele reginei Maria. Nu a zis nimic, s-a uitat la mine şi m-am fotografiat la picioarele ei”, îşi amintea Şerban Milcoveanu."
http://slatinadealtadata.wordpress.com/tag/regina-marina/
Unele detalii ale construcţiei Rollsului (dimensiuni relativ "normale", compartimentul motorului destul de mic şi unit cu caroseria printr-o evazare, faptul că nu se disting lamele verticale în grila radiatorului) dau de înţeles că e vorba de un model "Twenty" (20hp).
ReplyDeleteAu mai existat cel puţin alte 2 exemplare în posesia familiei regale (un Phantom II din anii 1935-1937, care a fost condus în câteva ocazii de Regele Carol II în persoană şi un altul care a aparţinut Regelui Mihai I), unul (posibil) blindat care a fost folosit de garajul Consiliului de Miniştri pentru a-l transporta pe Mareşalul Antonescu şi prin jocul istoriei a ajuns cândva în serviciul Anei Pauker.
~Nautilus
Superb! Am auzit ca primii ani au comunismului au folosit si un Bentley ramas de dinainte ... desi nu pot verifica. A fost parca si un reprezentant in Romania la o vreme, bine inteles, nu exclusiv dedicat marcii.
ReplyDelete