24 December 2015

8 December 2015

La vanatoare in 2005 / Hunting in 2005

Am prezentat deja poze din 2002-3 cu masini vechi vazute de mine in Romania (aici si aici). Acum e timpul sa mergem cu cativa ani mai tarziu, in vara anului 2005. Aveam primul aparat foto digital, si am fotografiat ce mi se parea interesant: masinile care erau pe calea de disparitie. Marea majoritatea masinilor prezentate aici au disparut in urmatoarele 12 luni.

I've already presented photos from 2002-3 with old cars seen in Romania (here and here). It's now time to wind the clock forward a little, to the summer of 2005. I had my first digital camera and snapped what seemed interesting: cars which were about to disappear off the roads. Most of the cars below were, indeed, no longer there a year later.
Dacia 1300 si Skoda S100, Piatra Neamt. Incredibil, Skoda inca exista in stare foarte buna.

Opel, zona Viilor, Bucuresti

Moskvich, Piatra Neamt. Disparut in 2006.


Volkswagen, zona Aurel Vlaicu, Bucuresti. Ma intreb daca e o fosta masina de militie.

SR, Constanta. Langa ea era o Dacie 1302. Inca mi-e ciuda ca n-am fotografiat-o. 

Moskvich, Piatra Neamt. Masina nu circulase din 1981. In August 2005 a ajuns la fier vechi.


Dacia 1100, Piatra Neamt. Disparuta in 2006.

Volga taxi, Piatra Neamt. Vanduta cu 4 milioane jumate. . 

Fiat 1500, Piatra Neamt, in stare groaznica, in ultimul an de viata.


2x Lancia Trevi in Bucuresti. O masina aproape uitata. In anii 80, circula una in judetul Neamt cu numere 12-NT-xxx. 

VW perfect conservat, zona Viilor, Bucuresti


VW 1600, an 1968, Piatra Neamt. Era acolo de ani de zile. Ulterior a fost de vanzare, apoi a disparut. Era unul din 2 in oras. 

R16, str Ion Ghica, Bucuresti, inca in stare buna si folosit zilnic.

BMW seria 3 in stare de epava, Bucuresti

Dacia 1300, 1971, Piatra Neamt. O masina in stare perfecta care astazi, dupa moartea proprietarului, zace ruginita si abandonata. 

Dacia 1300, Piatra Neamt.

Volga M21, Constanta. O masina care inca exista: era de vanzare cu 2,000E anul asta. Motor schimbat cu unul pe motorina.

Volga M24, Piatra Neamt. Masina in stare buna si relativ originala. Din pacate a disparut in 2006. 

4 December 2015

Dacia 1300 F Autofurgoneta / Dacia 1300 F Van

In cartea "Autoturismul Dacia 1300" de A. Brebenel, C. Mondiru, I. Farcasu, editia a doua, din 1978, se vorbeste despre autofurgoneta Dacia 1300 F. Dacia 1300 F difera de break prin faptul ca scaunele din spate au fost suspendate, intre cabina si partea din spate - pentru marfuri - exista un perete despartitor, iar geamurile din spate sunt vopsite, nu transparente.

Informatiile referitoare la acest model sunt foarte slabe, desi in cartea lui Mondiru exista schite. Oricum, fotografii nu exista - sau asa credeam pana astazi, cand intamplator am dat peste o vedere veche cu hotelul Athenee Palace. Greu de datat, dar prezenta numerelor galbene, Skodei 105 si lipsa de Dacii 1310 implica perioada 1978 - 1983.




In the second (1978) edition of the book "Dacia 1300" written by A Brebenel, C Mondiru and I Farcasu, there are references to the Dacia 1300 F van. This differs from the estate version in three respects: the lack of rear seats, the partition between the front and the rear, and the painted rear windows.


There is very little info around on this model, although the Mondiru book contains blueprints. Anyway, there are no photos in existence - or so I thought until seeing this postcard of the Athenee Palace Hotel in Bucharest. It's difficult to date, but the presence of a Skoda 105, the yellow licence plates and the lack of Dacia 1310s points to the period 1978 - 1983.

1 December 2015

De 1 Decembrie... / On 1 December...

... o minunata poza, din 1909, de la castelul Peles. Adevarata "epoca de aur"!

... a wonderful photo, from 1909, at the Peles Castle. The real golden age of Romania!