4 May 2013

Ultima Dacie 1302? / The last Dacia 1302?

Nu stiu multe despre ea. Tot ce stiu este ca e in Craiova, poza e recenta, si se da cu 1000 lei. Mai multe detalii aici.

Probabil masina e coapta. Totusi foarte posibil e ultima in existenta. Cele mai recente poze cu Dacia 1302 sunt de prin 2011 si arata exemplare in stare precara (poze mai jos). Cine stie daca ar mai fi scapat in cele mai recent valuri de Rematizari. 1302-uri in general au avut o viata grea, multe fiind exportate si restul fiind pe santiere. Au fost mai multe serii. Cert este ca sunt foarte, foarte rare.

Se baga cineva sa salveze o bucata de istorie? Desigur, din punct de vedere strict economic o restuarare nu are scop. Valoarea de piata nu va fi mare vreodata. Totusi, vehicule istorice sport din import sunt pe toate strazile. Ar fi pacat ca, prin nepasare, sa pierdem ce este foarte posibil ultimul exemplar a unului model autohton. Ca punct de inspiratie, in ultimile saptamani doi englezi au luat dintr-un Remat masina din poza numarul 4 - cel mai vechi FSO Polonez existent in Marea Britanie - si o vor restaura. Deci se poate!

I don't know much about this one. It's in Craiova, the photo is recent, and it's 1000 Lei (250 Euro, more or less). More details here.

It's probably rotten. But it's also possibly the last one existing. The most recent photos showing the Dacia 1302 are from around 2011 (see below) and show cars in precarious condition; it's dubious whether they have survived the recent scrapping sprees. 1302s in general had a hard life, many being exported and the rest ending up on building sites. There were in fact several series of 1302. But any 1302 is a rarity.

So will anybody step up to save this one? Of course, from a strictly economic point of view a restoration makes little sense: bluntly, it's never going to be worth very much. Yet imported classic sportscars are on every street corner. It would be a shame to simply let what's possibly the last example of a locally made model slip through the net. By comparison, two Brits very recently dragged the FSO in photo 4 (the earliest Polonez in the UK) from a scrapyard and are restoring it. So anything is possible!









Acest exemplar (cu fata modificata CN2) era de vanzare la 1200 lei prin 2011, dar s-a dat la Remat.


Aceata masina era in Caras Severin prin 2009/10. Ulterior a disparut.


Zona Iasi, poze postate pe 4tuning in 2010

Ultimul exemplar "live" vazut de mine, in 2008 in Piata Romana. Desi stopurile sunt modificate, ridurile laterale sunt originale.


In Oradea in 2009; avea fata de CN2.

Tot in Craiova; data la fier vechi prin 2010.



5 comments:

  1. Asa este, eu sunt autorul pozelor cu 1302 din Craiova.Pozele au fost facute prin ianuarie, dar masina inca mai exista.
    Intr-adevar, am inteles ca ar fi de vanzare cu 10 milioane.

    ReplyDelete
  2. 1. A existat si o varianta fara riduri
    2. Cei de la OLTIMER Studio restaureaza un exemplar, mai sunt multe altele fara poze pe net.
    4. Valoarea va fi nu mare ci foarte mare pentru ca o sa le numaram pe degete
    5. Cand or sa ne trezim o sa ajungem sa modificam berline ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am inteles ca a fost anuntat si dn-ul Ionescu despre 1302 din Craiova, pozat de mine, dar nu a dat inca nici un raspuns... sau a dat, dar nu am fost instiintat si eu ?????

      Delete
  3. Habar n-am, pe oldtimer.ro gasesti nr lui, suna-l si afla

    ReplyDelete
  4. Exista si in Pitesti un exemplar care se prezenta destul de bine, dar asta prin 2005-2006, apoi m-am mutat din zona si nu i-am mai dat de urma. Masina circula zilnic, era folosita de proprietarul unui magazin alimentar.

    ReplyDelete