In 1965, statul roman a comandat o flota de Jeep Wagoneer argintii pentru folos oficial. Poze cu un exemplar din flota de "gipani" se poate gasi pe fototeca comunismului romanesc. Un exemplar a supravietuit in Oradea, si era recent de vanzare, parca la 16000 Euro... Alt exemplar era condus zilnic in Piatra Neamt pana cel putin 2003, cand am suprins masina intr-o poza de proasta calitate. Din pacate nu am mai vazut masina de atunci, probabil e REMATizata de mult.
Ma intreb daca culorile pe aceste Jeepuri l-a inspirat pe Ceausescu cand a comandat celbra sa flota de ARO-uri intr-o culoare foarte similara...
In 1965, the Communist Party ordered a fleet of silver-grey Jeep Wagoneers for official use. One such Jeep can be seen in hunting images on the excellent "Fototeca online a comunismului romanesc" website, which kindly provided the black and white photos. One other car survived near Oradea, and was recently for sale at the price of 16,000 Euro. Another was being driven in Piatra Neamt until at least 2003, when I captured a poor-quality shot of it. I have not seen it since but do not doubt it was part of that fleet.
I wonder whether these Jeep Wagoneers inspired Ceasuescu for his colour scheme on the custom-built AROs for his private use?...
a fost nevoie să cadă stîlpi.
17 hours ago
Sall al,masina din poza BH 65 GIP este la mine,este restaurata cine este interesat ma gaseste la ID theblackscorpi0, sau b_89_adryan,, 100% date exacte despre masina + piesele originale..
ReplyDeletethe car in the foto Bh 65 Gip, it is now owned bi mee, y have all the parts and it's restored,, id contact for photos theblackscorpi0 or b_89_adryan
ReplyDeleteGreat information about Mitsubishi Replacement Radiators & Nissan Replacement Radiators
ReplyDeleteHabar n-am avut ca ceasca a avut Jeep Wagoneer. Oare mintea lui tampita chiar nu si-a dat seama ca Aro-urile speciale in care era plimbat in anii 80 erau niste glume proaste comparat cu Jeep-urile de 20 de ani inainte si ca intreaga economie romaneasca nu era capabila sa faca un lucru ca lumea?
ReplyDeleteSunt sigur ca stia ca era o diferenta - doar avea si el destule masini vestice in garaj. Dar, asta fiind spus, finisajul masinilor ARO pentru Ceausescu (erau multe) era superb, mult peste un ARO de rand ... care, totusi, pentru anii 70, era la pas cu concurenta pe plan mondial...
ReplyDeleteIn afara de Ceausescu nu erau prea multi care sa detina la acea vreme jeep.
ReplyDeleteDe fapt nu aveau voie sa detina astfel de masini.
ReplyDelete