29 July 2012

Vanatoarea de epave in 2002-3 (II) / Wreck-hunting in 2002/3 (II)

Din arhiva personala, inca niste poze de acum zece ani, surprinse de mine cand am inceput sa fiu interesat de "rable". Pozele isi spun povesta lor, de obicei trista.

From my photo archive, some more images I took ten years ago when I began an interest in wreck-hunting. They tell their own stories - generally not happy ones. 
Ford Capri Mk 1, Buhusi. Acest model era cautat in Romania anilor 70 si destul de multe exemplare au ajuns in tara, cateva zeci supravietuind si astazi.


Mercedes "coada de randunica" in stare precara. Dupa 2003 nu am mai vazut aceasta masina.

Dacia 1100, o prezenta comuna atunci. Rar am vazut o masina atat de terminata.


Opel Rekord B, 1965. Masina - in stare decenta - a fost, spunea proprietarul, masina personala primului secretar de Bacau. Nu stiu daca sa-l cred sau nu! Ultima data am vazut aceasta masina intr-un sat in judetul Neamt cu toate geamurile sparte. Era prin 2008 si nu cred ca ar fi fost restaurata.

Volkswagen Passat Mk 1. Aceste exemplare sunt astaze foarte rare si cautate de fanii "youngtimer". In 2002, abia meritau sa fie fotografiate.


Moskvich 403. Masina pornea la sfert de cheie si era de vanzare la un pret foarte accesibil.

Vauxhall Victor, Piatra Neamt. O masina in stare superba. A disparut dupa 2004.

Renault 10 Major, masina odata omniprezenta pe strazile Romaniei. Aceasta masina - surprinsa la un Peco in orasul Roman - urma sa fie predata la REMAT.

8 comments:

  1. Excelent, excelent ! dar unde e link-ul la partea a I-a ?

    ReplyDelete
  2. "Coada de randunica" arata interesant vopsit rosu.Probabil unul din exemplarele salvate la inceputul anilor 70 din marea de Mercedesuri parcate in spatele TIB-ului.Povestea este binecunoscuta si a fost parca povestita si la TV de tatal lui Irinel Columbeanu.
    DAN

    ReplyDelete
  3. @ Ando: http://volganeagra.blogspot.co.uk/2011/06/vanatoarea-de-epave-2002-3-i-wreck.html

    @ Dan: care e povestea cu Mercedesuri in spate la TIB?

    Foarte multe "coade de randunica" au fost detinute de stat si puse la licitatie in 78-79. Multe exemplare care inca sunt cu numere vechi poarta numere emise in acea perioada.

    ReplyDelete
  4. Vazut -placut !
    Multumesc pt link.

    ReplyDelete
  5. Vazut si placut enorm. Subcriu la comentariul lui Aldo.

    Dintre toate, cel mai mult imi place Vauxhall-ul Victor. Pacat ca a disparut printr-un atelier bine ascuns sau intr-o colectie privata.

    PS: Cauta in categoria "din orasul meu" de pe blogul din semnatura. Vei gasi un articol cu o masina veche, superba, fotografiata in 2012 in Vatra Dornei, Suceava.

    ReplyDelete
  6. Pai Mercedesurile ,,coada de randunica" (cateva sute de bucati) au fost cumparte din Germania, aduse in Bucuresti si depozitate pe campul din spatele TIB-ului.Destinatia acestora nu a avut norocul Renault-ului 16(vanzarea in masa catre populatie) si au stat acolo 1 an sau 2 ani, dupa care au fost revandute unui stat arab. Motivul reviderii acestora nu il cunosc, insa cine a dispus de ceva bani si relatii in acea perioada a reusit totusi cumpararea unei astfel de masini.
    DAN

    ReplyDelete
  7. Victor-ul a surpavietuit, se pare! La tara, in stare cam precara desi inca cu "linie".

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Victorul' e la cineva care a mai salvat unul din Bucureşti.

      Delete