Desi masina a avut o viata grea, se vede nesperabil de bine conservata. In perioada actuala, pe sasiu se afla o caroserie tip spider; caroseria originala Touring se afla intr-o colectie particulara in Germania.
I have written before about King Michael's Alfa Romeo 8C. Here are some exceptional images showing the car in the 1940s and under Communism. (sources: Curtea Veche, Florin Cicos, Motor Sport Magazine). The last photo is as late as 1988.
Although the car had a hard life, it's shown in a pressy exceptional state of preservation. Currently, the chassis has spider bodywork fitted; the original body, coachbuilt by Touring, is in a private collection in Germany.
Asa stim noi sa le aruncam la gunoi, la fel a fost si cu ceea ce a fost folosit de Ceausescu, la fel si cu ce a avut Armata, Politia. C. Tase
ReplyDeletePovestea la Alfa e mai complicata. Proprietarul a restaurat masina in anii 60 si a tinut-o pana la sfarsitul anilor 80, din pacate starea deteriorandu-se intre timp. Dupa 86, statul s-a trezit ca are o masina valoroasa in tara, a pus-o pe lista de patrimoniu, si a invitat fel de fel de straini sa o cumpere de la proprietar - desigur, statul tinand majoritatea banilor. Intermediarii erau, bine inteles, baietii cu ochii albastri... (Statul a mai practicat sicane similare si in anii 70; in 1971, Ioska Roman primeste 80,000 dolari pentru un Mercedes "Silver Arrow" de curse; statul a tinut banii, dar in schimb i-a dat doua Mercedesuri noi plus o broscuta...).
ReplyDeleteImagini cu masina Alfa 8C se gasesc in filmul Viata nu iarta la minutul 27.41
ReplyDeletePozele sunt facute pe Strada Nic. Filipescu din Bucuresti, in dreptul Casei Filipescu?
ReplyDeleteVa multumesc,
Johann Nunweiller
Exact! - se pare, in anii 70.
ReplyDelete