Dousprazece vederi din Poiana Brasov in perioada de glorie...
O impresionananta colectie de masini - bine-inteles, arhiprezenta Dacie 1300 (inclusiv de ACR), dar si masini vestice interesante: Fiat 1600, Volvo, Opel Rekord Coupe, Peugeot 404, Ford Taunus / Cortina, Mercedes coada de randunica, autocar Fiat de ONT, multe minunatii ... Inca o dovada ca parcul auto in Romania anilor 70 era mult mai divers decat se crede astazi.
Twelve postcards
from Poiana Brasov in its glory days. A real variety of cars - of course, the ever present Dacia 1300 (including in its Romanian Automobile Club guise), but also other, Western cars: Fiat 1600, Volvo, Opel Rekord Coupe, Peugeot 404, Ford Taunus / Cortina, Mercedes Fintail, Office of National Tourism Fiat coach, and many more ... Yet more proof that Romania's 1970s car pool was far more varied than we give credit for.
din zbor (522)
1 day ago
In poza cu autobuzul rosu apar doua Citroen-uri DS/ID. Incredibil! Ce e a treia masina?
ReplyDeleteMajoritatea DS-urilor aveau numere straine dar au fost cateva inmatriculate si in Romania.La inceputul anilor 90 multe dintre acestea deja ajunsesera in stare de epava. La fel ca si CX-ul acestea au disparut datorita suspensiei pretentioase care necesita cunostine temeinice de hidraulica. In filmul Bacnota de 100 lei arata cateva secvente de pe bulevard in apropiere de Intercontinental in care apar si DS-uri.
ReplyDeleteDAN
Va fi un articol pe tema DS, nicio teama!
ReplyDeleteIntr-adevar, DS nu era o masina chiar potrivita Romaniei comuniste...
La moment dat, DS-ul lui Henri Coanda, perfect restaurat, e de vanzare in judetul Mures.
A propos de DS-uri, in copilarie, pe vremea lui Ceausescu, am vazut in trafic doua. Unul - negru - era pe la Baneasa, altul - alb - nici nu mai tin minte unde. Eram foarte mic cand l-am vazut pe primul, nici nu stiu daca eram inca la scoala, si, desi, inca de pe atunci, masinile ma interesau la maximum, nu aveam nici un fel de cunostinte in domeniu. Totusi, tin minte si acum ce impresie mi-a facut DS-ul ala. Nu mai vazusem nici unul pana atunci, nici macar in filme (la ce program tv era pe vremea aia...), dar am fost puternic impresionat. Era curat si perfect intretinut. Cumva, mi-am dat seama ca masina e relativ veche (nu se mai fabrica de cel putin 10 ani), dar design-ul ei este (si acum, daramite atunci) atat de modern (cred ca cel mai modern si mai armonios dintre toate existente vreodata), incat n-am stiut ce sa cred despre masina aia: e veche, e noua? In momentul ala, eram cu parintii, in Skoda lor 120 L, iar la volan era mama. I-am atras atentia asupra Citroenului, i-am spus ca imi place, iar ea mi-a raspuns, amuzata: "Vechitura aia?". Trebuie sa recunosc ca raspunsul m-a dezamagit; ma asteptam sa-mi fie impartasit entuziasmul fata de masina aia atat de speciala; cand colo - nimic. Dar impresia pe care mi-a facut-o acel Citroen DS n-am uitat-o nici acum.
ReplyDeleteRecent, spre stupefactia mea, am vazut unul alb in Bucuresti, pe Soseaua Vergului. L-am vazut din spate, de la etajul unei cladiri, si nu mi-a venit sa cred. In primele momente, am fost atat de uluit, ca nici nu mi-am dat seama de ce masina este vorba. Am avut numai impresia ca ceva nu se potriveste, ca n-are ce cauta in Bucuresti, si m-a dus cu gandul la Parisul anilor 1960 - 1980, care se vede in filmele frantuzesti vechi. Abia dupa cateva clipe mi-am spus: "Pai era un Citroen DS!".
Un DS alb (4 faruri) pana acum cativa ani putea fi vazut parcat langa la gura de metrou ''Stefan cel Mare''. DS-uri negre eu stiam in Bucuresti de doua, unul a fost vandut in anul 1991 in zona Bacaului, iar altul negru prin 1993/1994 putea fi vazut trecand cu viteza pe B-dul Magheru destul de des(era condus de un tip in jurul varstei de 30 ani). Cu cateva luni in urma am fost la expozitie auto care a avut loc la Romexpo si am vazut un DS bleu destul de bine restaurat.
ReplyDeleteDAN
Doar ca "autocarul Chausson" este de fapt un Fiat...
ReplyDeletePentru iubitorii de masini vechi, si mai ales de Fiat, e un amanunt care conteaza.
Au fost si Chausson-uri la ONT, dar cu ceva ani mai inainte.
Multumesc pentru clarificare! A
ReplyDeleteEra un DS salvare parcat la Bowling Neptun, deoarece in aceeasi cladire era si un cabinet medical, pentru anumiti tovarasi, aveau chiar si o sala de operatii.
ReplyDeleteMasina era a gospodariei de partid si mai era in dotare in 89.