Poza 2, din 1967, arata un alt model. Dupa culoare, nu e din flota oficiala. Totusi, cum povesteste Serghei Niculescu-Mizil, "În primii ani ai lui Ceaușescu puteai să faci rost de orice. Am avut Mercedes 220 decapotabil, ca James Bond, un Jaguar... alții aveau BMW sau Jeep. Erau doar în uzul nostru, proprietatea statului.". Deci sau era in trecere, sau era masina folosita de vreun personaj foarte, foarte important in acea perioada. Ca o berlina luxoasa se mai trecea cu ochiul, dar o decapotabila ... mai greu.
The fleet of Mercedes 220S used by the state for motorcades in the 60s is well known, thanks to the rich image archive existing of Ceausescu greeting assorted world leaders. Few know, however, that the official fleet also included the cabriolet version. These were used specially for filming, replacing the antiquated ZIS-101 which, after 1966, can't be found on any official pictures. Photo 1, taken between 1966 and 1968, shows one such Mercedes.
Photo 2, taken in 1967, shows another. From the colour, it's not an official one. However, as Serghei Niculescu-Mizil relates, "In the early Ceausescu years you could get anything. I had a convertible Mercedes 220, a Jaguar, like James Bond... others had BMWs or Jeeps... They were owned by the state for our exclusive use". So it was either passing through Romania, or the transportation of someone very important indeed - because although you could (just about) get away with a luxurious saloon, a convertible was something different...
Sunt curios ce s-o fi ales de Cadillac-ul model 1960 folosit de Ceausescu si care apare in atatea fotografii?
ReplyDeleteLa inceputul anilor 90 am vazut un 220 cabrio alb intr-o curte pe langa Piata Romana, cu numar vechi scurt, povestea fiind ca proprietara initiala fusese Lica Gheorghiu
ReplyDeleteLica Gheorghiu avea un Renault Caravelle, ulterior a aparut un Fiat 1600 in TM care se spune ca era tot a ei. Bine inteles, cu pret ff ridicat din acest motiv! Acum, e posibil sa-si fi schimbat masina foarte des, "lumea buna" o facea atunci cum o face si acum. Dar e la moda sa spui ca orice masina interesanta veche a avut un prorpietar renumit ... si apoi sa dublezi pretul.
ReplyDeleteIntr-o zi am sa fac recensamant cu masinile Ceausestilor, pe langa cunoscutele Dacia / Renault 16 + 18 / Aro / masini vandute la licitatie in 99, am auzit de Ford Escort decapotabil, Ford Sierra, Triumph Spitfire, VW K70, Mitsubishi Colt, Renault Fuego, Renault 25..........
Triumph-ul Spitfire al lui Valentin Ceausescu se afla in posesia familiei mele de peste 35 de ani, in buna stare de functionare
DeletePt pasionatii auto, o idee cel putin laudabila aceea de a face un recensamant al masinilor care au apartinut familiei Ceausescu. Tot asa am citit (apropo de masinile gasite la revolutie in resedinta din Primaverii) si de o Mazda 323 (generatia 1980-1985). Se mai stie de asemenea de un Audi 100 Coupe.
ReplyDeleteThis comment has been removed by the author.
ReplyDeleteSi de un BMW 2800, cumparat in 1976 de Valentin. Nu stiu daca e sedan sau coupe, dar a fost prezentat pe 4tuning un coupe din 69 livrat original in Romania care se spune ca a fost a lui.
ReplyDeleteSe mai sustine ca Valentin ar fi avut un Alfa Junior GT galben. Audi-ul era la Nicu.
Personal imi aduc aminte, copil fiind la vremea aceea, de un BMW 2000 CS, argintiu, cu nr scurt (1 B cu trei cifre) care ar fi fost al lui Valentin. L-am vazut de cateva ori in Bucuresti,
ReplyDeleteDupa revolutie a fost vospit mov (https://www.facebook.com/BmwRestorations/photos/pb.435185569880698.-2207520000.1422008427./435214983211090/?type=3&theater), acuma e restaurat ca la carte si inca circula in Bucuresti.
ReplyDeleteInteresant, este foarte posibil sa fi existat si acesta, eu imi aduc aminte insa e un 2000 CS, exact ca cel din link (http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_New_Class_coup%C3%A9), deci generatia 1965-1969.
ReplyDeleteWow! Cea mov era arginitie in 89 - clar avea gust pentru asa ceva!
ReplyDeleteSpitfire-ul lui Valentin a avut un accident neplacut in 67, si inca unul in 1981. In perioada 81-82 a fost la Ovidiu Mazilu.
Putini oameni isi permiteau asemenea masini.
ReplyDelete