30 March 2015

Bucuresti-Sinaia in presa britanica / Bucharest-Sinaia in the British press

Nu, nu e vorba de evenimentele organizate de Retromobil, ci de celebra parada Bucuresti-Sinaia organizata de ACR in anii 80 si la inceputul anilor 90.

Masinile sunt: Citroen C6, inca existent in Bucuresti; celebrul Cadillac 1936 care a fost expus la salonul din Paris; un Fiat 1500; si un Morris Minor detinut de printul Mihai in anii 30, astazi in curs de restaurare. Cadillacul a parasit tara pentru Germania dupa turnarea filmului ""Oglinda" in 1993, iar Morris-ul poarta numere emise in septembrie 1988. Deci desi articolul e nedatat putem spune ca e vorba de perioada 1988-93. Sunt sigur ca cititorii fideli au amanunte in plus...

No, not the Retromobil-run events of today, but the famous Bucharest-Sinaia parade organised by the Romanian Automobile Club in the 1980s and early 1990s.

The cars are: Citroen C6, still in Bucharest; the famous 1936 Cadillac, star of that year's Paris motor show; a Fiat 1500; and the Morris Minor owned by Prince Michael in the 1930s, currently being restored. The Cadillac left Romania for Germany after being used in the 1993 film "The Mirror", and the plates on the Morris were issued in September 1988. So though the article is undated, we can be reasonably sure that it's from 1988-93. And I am sure that faithful readers can be even more precise...



4 comments:

  1. Ca o curiozitate:
    Cat de fidel erau restaurate masinile de epoca in perioada comunista, dar si dupa?
    Stiu ca originalitatea Cadillac-ului se dusese demult pe apa Dambovitei, fiindca avea motor si punte spate de Aro. Celelalte cum erau? De C6 n-am stiut. Este restaurat, sau in curs de...?
    Morris-ul am impresia ca a fost restaurat. L-am vazut la televizor anul trecut la Constanta, pe un podium? S-ar putea sa gresesc, nu mai sunt sigur... Cand a inceput lucrul la el? In 2004 era intr-un hambar/depozit...

    ReplyDelete
  2. Sa ne gandim ca 1) piesele erau grele sau foarte grele de gasit; 2) nu aveai de unde sa afli cum at trebui sa arate un anumit reper, decat dupa auzite; 3) majoritatea masinilor au avut o viata ff grea si au fost adaptate pentru a se mentine in circulatie; 4) pana in anii 70, "masina de epoca" nu insemna nimic, majoritatea fiind considerate transport pentru oameni saraci sau excentrici.

    Deci putini au fost cei care au tinut la originalitate. In cel mai fericit caz, se puteau astepta la o restaurare destul de rudimentara, cu piese din aceeasi perioada daca nu chiar strict originale. Exemplu: un Alfa Romeo 8C care avea un motor neoriginal dar totusi de Alfa (desi in sase cilindri). In alte cazuri, se schimba totul inclusiv caroseria (inca au supravietuit cateva exemplare care fac parte din categoria horror). Mai erau o bruma de masini care sau au stat decenii la alelasi proprietar, sau au fost ascunse mult timp. Citroenul e un exemplar bun. Avea stopuri de TV, frane modificate si instalatie pe 12V, dar in rest era (si este) un supravietuitor impresionant.

    ReplyDelete
  3. Unde/cand a aparut articolul ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu stiu exact, a fost postat pe http://forums.cadillaclasalleclub.org/index.php?topic=123211.40 , l-am contactat pentru mai multe detalii. Oricum e dupa 1988.

      Delete