7 May 2010

Mamaia 1940

Desi in zilele de astazi in fata Rexului se gasesc mai mult masini de fite, in anii 40, clientela era mai modesta. Totusi, masinile sunt modele noi, si in orice caz a avea masina in Romania interbelica era semn de nivel social inaltat. Printre modele se recunoaste un Opel Kapitan.

De remarcat ponderea masinilor americane. Surse interbelice spun ca intre 70 si 80% de masini in Romania erau de provenienta americana. In timplu razboiului, conform presei din 45-47, au plecat aproximativ 22,000 masini din tara. In schimb, au sosit cam 28,000 din strainatate, majoritatea fiind modele europene. Din motivul asta exista atate antebelice europene intr-o tara care in mod general cumpara masini americane.

Sursa: arhivele Willy Prager.




While these days most cars parked outside the Rex are super-luxury models, prewar taste was somewhat more modest. However, the cars seen in this picture are relatively new models; at any rate, owning a car in those days was in itself a sign of high status.

Note the number of American makes. Before the war, according to contemporary sources between 70 and 80% of cars in Romania were of American origin. However, during WWII about 22,000 of these cars left the country. According to the immediate postwar press, about 28,000 cars found their way back into Romania, from other European countries whose cars tended to be locally built. This explains why such a high propertion of surviving pre-war cars in Romania are European makes.

4 comments:

  1. Tot respectul pt acest blog. L-am descoperit
    pur intamplator si am ramas fara cuvinte... Sper cat mai curand sa am timp sa-l studiez in amanunt. Cu stima Sorin SYD.

    ReplyDelete
  2. Multumesc! Sper sa adaug cat mai mult.

    Adrian

    ReplyDelete
  3. Aveti un blog minunat! Eu sunt din Campina, aici au disparut de mult perlele auto!!! Se pare ca daca nu avem grija vor disparea toate! De ce nu se face in Bucuresti, un muzeu Auto sub patronajul guvernului? De ce statul roman nu face nimic? Dacia are vreun muzeu? ca acum nu cred ca are probleme financiare...
    Va salut si sper sa continuati tot asa!!!

    ReplyDelete
  4. "Eu sunt din Campina, aici au disparut de mult perlele auto!!!"

    Nu chiar, eu mi-am cumparat, anul trecut, Dacia 1300 din 1974, din Cimpina.

    Peugeot-ul 404 din 1964 l-am cumparat din apropiere (Valenii de munte).

    Multe masini clasice de vinzare sint in Prahova, daca va uitati pe internet.

    In ce priveste muzeul, ideea e excelenta. Din pacate, nu exista interes. Din acelasi motiv, multe cladiri de patrimoniu din Bucuresti au fost/sint demolate, iar altele sint in stare atit de proasta, ca stau sa se prabuseasca. Nu ne respectam istoria.

    ReplyDelete