In 1965 guvernul a comandat din Germania un lot de autoturisme Opel Admiral. Aceste masini erau aproape varf-de-gama - numai Opel Diplomat, cu o croserie identica, era mai luxos. Motorul era de 6 cilindri, sau 2.6 sau mai tarziu 2.8 litri. Nu multe au fost comandate - probabil sub 20 - si au fost destinate pentru ministere, in mod special la Ministerul de Interne. Prima poza, de pe fototeca coumnismului, e din 1966, intr-o piata din Bucuresti. A doua si a treia reprezinta coloana oficiala pentru vizita lui Charles de Gaulle in 1969.
Cel putin doua din aceste masini au supravietuit. O masina se afla intr-o comuna in zona Targu Neamt si, cand am vazut-o in 2007, inca circula zilnic. A doua masina, si ea in stare precara, se afla in judetul Constanta. Amandoua ar fi de vanzare. Presupun ca au fost masini oficiala pana cand decretul 277 din 1979 a fortat vanzare sau casarea unei mare parte din autoturismele statului.
In 1965 the Romanian government ordered from Germany a batch of Opel Admiral automobiles. These cars, powered by six-cylinder engnes of 2.6 or later 2.8 litres, were almost the range-topping Opel models. Only the Diplomat, esentially a badge-engineered version of the same car, was more luxurious. Not many were ordered - probably no more than 20 - and they were destined for Government departments, mainly the Ministry of the Interior. The first picture - from the online archive of Comunist images - shows a market in Bucharest in 1966. The second and third pictures show these cars in the official motorcade for Charles de Gaulle's visit in 1969.
At least two such cars have survived. One I found as a daily driver in 2007, in a village near Targu Neamt in the north of Romania. The other, in a similar condition, is for sale in the Constanta region. Presumbly they were used as official cars until
Decree 277 of 1979 necessitated the state auctioning off or scrapping such cars.
a fost nevoie să cadă stîlpi.
18 hours ago
posibil ca inca doua sa existe. una in Bucuresti zona Valea Cascadelor care sustine ca e luata de la CC si inca una in Giurgiu cu motor v6 2,8
ReplyDeleteFoarte posibil e de la CC. Bine ca mai sunt. Sunt in stare cat de cat decenta?
ReplyDeleteNu stiu daca a mea mai este in tara si ce s-a intamplat cu ea. '65, 2,8 cu 6 in linie, pe vremea aceea (2002??) cu vopseaua originala - neagra bineinteles. Cea de la Giurgiu a fost revopsita fara succes din pacate. Stiam insa ca are V8 si nu V6.
ReplyDeleteA mai fost un Admiral bej cu 2,8 la Turda cu 1 Mai, mutat apoi pe la Toporasi. Nu mai stiu nimic nici de acela.
Interesant insa ca a mea a avut geamul pe dreapta fata spart. Nu vad insa nici o legatura intre starea de atunci a masinii si cea din imaginile de mai sus, dar cine stie... iar imagini cu ea am numai pe hartie.
ReplyDeletePersoana care a cumparat-o de la mine locuia undeva in apropierea Bucurestiului, dar nu mai stiu exact in ce localitate.
Vali
cea din Namt a fost taiata de proprietar, si a mai aparut una in Vidra, tot in zona Giurgiu, cu motor lipsa, descompletata si care costa 5000 euro
ReplyDeleteSalut, are cineva vreo informative despre un astfel de Opel, fie Admiral, fie Kapitan sau Diplomat?
ReplyDeleteSunt cateva ramase in tara. S-au mai ivit doua la Bucuresti, unul la Cluj, si un foarte rar Diplomat B la Piatra Neamt. In general, in stare precara. Poze cu cele din Bucuresti se gasesc pe pagina Facebook "Classic car rebuild".
ReplyDeleteAu fost niste masini extraordinare!
ReplyDeletePe cea de la Giurgiu o detin eu si lucrez la restaurarea ei de doi ani . Sper ca anul viitor 2017 s-a pot merge cu ea .
ReplyDeleteMultumesc pt site.
succes, sper sa o descurci cu imozitul datorat la catai motorul este :)
Deletegasit una in bucuresti abandonata. Ma sperie numarul(incepe cu 1-B), insa incerc sa dau de proprietar sa o iau
ReplyDeleteProprietarul e un avocat plecat in strainatate, dupa cate stiu, daca e vorba de cea alba.
DeleteO masina foarte buna.
ReplyDelete